Saturday, October 02, 2010

Tiru-tiru aje..Weight Progress-69kg

Hari ni merupakan hari ke-15 aku berpantang...My baby dah mulai tembam..mebe sbb minum susu pon byk..sejak hari ke-14 dia dah mula suka muntah2 susu..makanya, terpaksala aku tukar cadar katil aku pada hari ini..oleh kerana my baby muntah2..makanya jugak, aku kene mandikan dia pagi2..kebiasaannya..aku cume lap2kan dia saje..tapi, hari ini..nampak sket dia segar dan rasa selesa nak tidur selepas dimandikan dlm kul 11.30 pagi gitu..aku cube jugak bedung my baby..suprisingly dia plak mcm marah2..supaya dilepaskan bedungnya...

Hari ni..my honey kene ke pasar lagi..sbbnya?? ikan haruan yg dibeli smlm tak mencukupi...elok plak..anak2 aku suka sgt menebeng bila aku tgh makan..siap berselera lagi tuh...kalu gitu, mmg sgt2 mudahla idup aku lepas ni..masakkan aje dorang sup ayam, sup ikan atau sup ketam sblm pi keje..kebetulan bibik plak tau..yg my honey nak pi bershopping sibuk aje nak kirim2 brg..nak tiru2 mcm brg2 yg aku pesan...mmm, mebe sbb dia pon teringin dgn apa yg aku makan kot...barula aku tau skrg..apa maksud dia "biskut masin"..rupa2nya biskut masin tu..adalah biskut "Hwa Tai"..sblm2 ni punyala jenuh aku nak pahamkan apa yg dimaksudkan oleh cik bibik dgn biskut masin...yelah, brand pon tak gitau..yg dia dok explain.."biskut yg seperti ibu belikan"..byk daaaa jenis biskut aku selalu belikan utk bibik aku..manala aku tau yg mana satu yg dia mahu??? yg bagusnya dia takde plak nak komplen kalu aku salah beli ke ape..dan tak pernah plak takat ni dia kata..aku salah belikan brg tuk dia..mebe jugak..sbb dia takut...kalu2 aku marah kat dia...siapa tahu??? smlm pagi jugak..aku kantoi bibik amik getah rambut aku berwarna biru/ hijau..tak pernah bibik beli getah rambut..jadi, aku tahu..getah rambut tu pasti kepunyaan aku..susahla hidup ngan pencopet ni...patutla aku carik getah rambut aku asik takde..mana taknya..dah sume yg aku pakai..nampak cantik dan sedap di mata cik bibik aku...kalu camni..mmg aku give up...tak kose aku nak minta2 balik brg aku..yg pasti..kalu bibik dah pakai..mmg tak berapa kehendak aku nak minta atau pakai balik...so, my action after this...paling mudah..kalu dia copet barang2 aku..aku potong jek gaji dia terus..malas aku nak pk2...ntah2 lingerie, baju2 aku dan skirt2 aku pon dia kepingin..nasib aje saiz aku lebih beso dr dia..kalu idak..silap2 hb kene kebas..ni pon..aku masih tak jumpa baju2 baru my baby...takut2 je kene kebas ngan bibik aku..sape tahu?? bukan nak menuduh..tapi, seharusnya kene ade syak wasangka ke atas pencopet dlm rumah aku...

Pagi tadi jugak aku rasa mcm hangin..sbb dia dok tido atas bantal anak dara aku...dahle tak pakai serkup tudung...mau jek, aku nak mengamuk nak ungkit2 pasal kutu..yelah, tatau samaada kutu indon dia tu mmg sume dah lupus..atau masih wujud lagi kat kulit kepala dia...kalu masih wujud..mau satu keluarga ni..diserang oleh kutu indon lagi..cet! sabo jela...

Latest weight progress..berat aku dah susut ke 69kg..still my honey cakap bontot aku nampak besar..mmgla masih besar yang oiii...dgn berat 69kg..aku masih lagi dikategori obes..dgn gembiranya aku menyatakan berat aku dah susut..sbbnya, ade peningkatan pengurangan sekurang2nya...mebe jugak sbb berkat dok pump susu...secara averagenya..total susu yg diperah adalah dlm anggaran 3 cawan..jadi, makanya..aku kene minum air lebih dr 3 cawan..perhaps, atas alasan ni jugak aku cepat haus dan jugak rasa mcm dehidrasi..bibir aku mcm mengelupas....atau aku kene teguk..air mata kucing dr peti sejuk lagi utk sejukkan badan...waaaaaaaaaaaa...sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

No comments: