Monday, October 11, 2010

My bibik back on track..

Setelah smlm asik kene marah2 ngan aku..akhirnya..as per today..bibik back on track..kalu ikutkan mmg sejak dr ahad aku dah mensus ngan maid aku...baru hari selasa ari ni..baru bibik aku nak betul balik..mebe, dia pon dah terpikir balik...yg takde paedahnya dia buat keje lambat2 atau bertumpuk2 atau sambil lewa..melainkan hanya dapat kene marah free2 je ngan aku...

Peak dia bermula..bila bibik aku..lambat hidangkan makanan...aku suspect mebe dia sedikit terlewa...thats why, dia dah terbabas dgn masa...and 2nd mistake was following to happen..bila dia tinggalkan daniel di tingkat atas..tanpa dia sedari yg gate tingkat atas terbuka..yg buatkan aku berang..dia meninggalkan daniel di tingkat atas tanpa memberitahu aku...kalu dr awal2 dia beritahu aku..takdela aku nak naik berang atau sbgnya..its like..mcm...at least aku lehla tgk2kan daniel while she was downstair..ngk2...senyap2 je dia turun tingkat bawah dgn alasan nak bawak turun baldi...dan tak pasal2 aku naik antu dgn bibik aku...sampai aku terlepas cakap..

"antara baldi dan daniel, mana lebih penting? cube kamu fikir? kalu daniel tu tergolek jatuh tangga macamana??"

Aku pon kkdg kurang memahami bibik aku ni..adakah dia ni orgnya lurus bendul atau apa???? kkdg aku ngk..ntah berapa kali dia turun naik tangga...hanya sekejap2 nak antar baldilah, tertinggal penyapulah, tertinggal kettlekah..aku yg ngk pon..adela rasa belas kasihan..dlm hati aku terdetik..tak letihke bibik aku ni naik turun tangga?? takke dia terfikir..kan lebih bagus..buat keje sekali jalan..dan bukannya..sket2 nak naik turun..confuse..confuse...

Her 3rd mistake was...dia tak siapkan gosok baju...yg buatkan aku bengang..hari kelmarin pon dia tak siapkan...esoknya pon masih tak siap..dan ari ni..bila aku jenguk bilik iron..barula reti nak siap..itu lom lagi...aku kene kejutkan dia bangun pagi!

Lagi tambah aku sakit ati..bila dia pass brg kat aku..dgn cara mcm ala2 mencampak...aku pon..ape lagi..sound direct baek punya...

"bagi barang campak2..sekarang ni..dah takde rasa hormatla kat orang!"

Gasak kolah nak kecik atike apa ngan aku..tapi, aku mmg tak bule nak tahan perasaan..kang lagi aku simpan2..lagi makan dalam..so, baik aje aku letupkan terus...

Bila bibik dah back on track..secara automatiknya..sore aku pon dah mellow sket...dah takde nak keras2...i reward her with conditioner..dan lepas ni kalu dia ok lagi..aku nak kasik dia susu anmum...

No comments: