Wednesday, October 20, 2010

Jarang marah2..

Sejak akhir2 ni aku jarang marah2 kat bibik..mebe, sbb bibik pon dah nak masuk setaun. dah sedia tau akan kerja2 dia..dan perhaps jugak, aku pon malas nak cerewet2 sgt...atau mungkin dia dah sedia maklum dgn std spesifikasi yg aku mahukan...tak guna nak buat benda2 yg aku tak suka..sbb, pastinya akan mengundang berang di hati majikannya...so, bila bibik nampak ok..makanya, aku ni takdela nak lokek sgt kat bibik aku sendiri...

as for yesterday saje..bibik masuk tido kul 10.30pm..takdela aku nak bising2..janji keje sume beres..aku pon takdela nak berkira...so, nak kata keje kat umah aku ni takde rehat..rasa mcm tak logik juga..pasalnya??? siang ari jek..aku kasik 2 jam to settlekan makan budak2, kemas dapur dgn siap mop lantai sekali...dan kebiasannya aku ngk...dlm 2.30 pm dia dah siapkan sume..sekali perut dia pon dah terisi..biasanya dlm 2.30-4.40 aku kasik dia masa utk dia buat keje apa2 yg patut...so, kalu dia siap cepat..maka cepatla dia dapat berehat...dan kebiasannya dlm kul 4-4.15pm dia dah sibuk2 nak pi mandi and by 4.40 pm dia dah siap2 naik atas utk lap2 baby aku...kendian dlm kul 5.30pm dia akan turun bawah...memasak apa2 yg patut...dan kasik makan anak2 aku...dan akhirnya dlm kul 8-8.30 dia dah naik ke tingkat atas sedia nak menggosok baju...phewwwwww..hard worknya keje bibik...non stop..harus kene kasik makan byk..baru boleh lebih bertenaga dan berkuasa nak buat keje...

No comments: