Thursday, October 28, 2010

Ini yg dikatakan dugaan..

Smlm Harris got his BM penulisan paper..mmg betul tebakan aku sblm ini..yg performance paper 2 dia takkan jauh beza ngan paper yg satu lagi...Harris only scores 77 marks whereas his cousin plak dapat markah 83. kalu ikutkan mmg aku sedih..yelah, from beginning of semester Harris been maintaining his result always above 90 marks..dan kali ni dia telah jatuh menjunam2..


Harris yg aku lihat mmg dah tak smgt belajar macam dulu..dia mmg dah jauh berbeza..dan dgn ini jugak..aku akur..kalu Harris is not getting average mark of 90..sbb, aku mmg tak confident he can be passing above 90 disebabkan his drop performance in both BM papers..mmg aku pon tak bule nak komen byk..sbbnya, aku pon bukannya dlm keadaan fit utk menemankan dia belajar...it was our fault too sbb tak tegas dlm membuat keputusan supaya Harris can come back early di rumah dlm 1-2 minggu sblm exam..dek kerana campurtangan org ke-3 or ade org tu lambat dlm membuat action..mungkin jugak sbb Harris dah terlalu byk main..makanya, Harris keletihan...dan tak de mood lagi nak belajar..

Ini yg aku kene accept dgn dugaan yg berlaku di dlm rumah..di kala aku pantang yg mana prestasi my eldest son telah jatuh dr biasa...mmg aku tak nafikan hati aku sedih..i feel not doing my job as his mom dgn betul..dan aku pon silap juga..jrg berkomunikasi dgn dia..coz most of the time, at night when he is back at home..dia akan terus bermain2 di luar without talking much with me. So, kiranya mcm takde sgt komunikasi antara aku dan my eldest son...utk mendalami hati dia..since my honey pon sokmo bz...sokmo balik umah lewat dan jugak setiap kali balik dia akan kebiasaannya melayan perasaan dia sendirian setelah letih pulang dr kerja. entahlaaa...aku sendiri pon no komen...mebe, kita akan berusaha dgn lebih gigih lagi di taun depan...bila harris masuk darjah 2 nanti...

No comments: