Sunday, October 17, 2010

merepek..mikael-bulu mata terbuka dan chooing...and i am statik at 67-68kgs

takde ape aku nak merepekkan pada ari ni...selain dr to report..aku diserang selsema..mata aku dok berair..begitu jugak dgn hidung...kkdg mata ni pon rasa panas, kepala plak pening..rasa, mcm nak hantuk2kan je kepala ni kat dinding..diam2 tak diam..esok dah nak masuk sebulan umur baby mikael..sad enough..berat aku still statik kat 67-68kgs..yg mana ini memberi makna...the lowest weight that i can achieve..mebe dlm 64-65kgs..aku pon dah malas nak fikir pasal nak kurus sgt2..let the time decide...sambil tu aku jaga2 gak makan...of coursele dgn berat 65kgs..aku will still look fat..but, who bother? other than, mebela mentua aku..yg akan dok cakap..

"kamu masih gemuk lagi lin"..

sambil gelak2...mcm funny gile..aku dah tau sgtle reaksi mentua aku tuh..pon xdela nk amik ati sgt...my honey pon, aku ngk cam lepak je..bila ngk aku gemuk...bila aku ty dia..boleke aku turun berat..dgn confidentnya dia jawab..

"bolehhhh"

mmgla kalu bule aku nak aim to lose weight on overage 3-5kgs per month...yg mana, aku memerlukan lagi 3-5 bulan..utk mendapatkan berat badan ideal...phewwwwwwwwww....sungguh jauh perjalanan aku nak kurus ni...bolehke aku bersabar??

citer lain...aku ngk harris mcm dah kurang fokus dlm buat latihan..he is more interested to main and main and also watching tv or dvd....sampai aku pon naik angin..so, aku ingat nak cutikan dia aje esok..sbb, aku malas nak push2 dia to habiskan exercise dia ari ni...

as for baby mikael..dia dah mulai pandai berborak...bulu mata dia pon dah mulai kembang...dan panjang...rupa dia berubah dr hari ke hari..menghairankan jugak ye..mebe, sbb anak aku kali ni..lahir dgn saiz yg kecik..or mebe jugak..sbb mikael ni sama spesies ngan abgnya si harris..yg mana rupe dia tak tetap dr hari ke hari...dlm pada masa yg sama..aku mcm terheran..bila tetamu yg datang dok kata..my youngest son is 'the paling handsome'..walhal aku ngk..mmmm, mcm besa2 jek...ker dorang ni saje jek nak sedapkan ati aku???

aku plak dah malas nak layan si bibik..its like..mcm...suka ati kola bibik nak buat ape..aku malas dah nak follow up manjang..sbb, kepala aku pon dah pening2 lalat..daniel as usual...semakin settle..cool...while si milan..sprt besa terkinja2 dan happy sentiasa..smlm, baru jek si milan kene punish ngan my honey..pon begitu, dia mcm org tak paham..still as for today..dia buat perkara yg sama...buat mak, pak and bibik marah kat dia...

No comments: