Sunday, October 03, 2010

Tetamu datang..

Ari ni my sil datang...mmg dia tak komen apa2 sgt..tapi, aku tau..mesti dlm ati dia kata aku gemuk..btw, aku takdela nak amik ati..coz still dia kasik kata2 smgt2...katanya...

"abis pantang nanti...I.A bule kurus"

alamakkkkk, kalu betul2 leh kurus..mmg akula org yg paling bertuah kat dalam dunia ni..anyway, dlm aku rasa gundah dgn kenaikan mendadak aku waktu preggy..rupe2nya ade lagi manusia yg kat luar sana..yg jauh naik berat melampau2...masa preggy..sampaikan 96kgs! mak oiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!....menurut that lady...during confinement..mmg dia mengamalkan diet yg agak ketat...lepas baby dilahirkan her weight terus jek gone down to 86kgs dan seterusnya sebaik abis pantang...menjadi 62kgs...hopefully, ia akan menjadi perangsang utk aku tak give up tuk slimkan balik badan...huhuhuhuhuh...skrg ni pon aku mmg tak makan byk..secoet jek aku makan...lebih byk makan buah...dan sayur2an..ade org kata...makin berusia...makin susah nak turunkan berat..haiii ntahlaaa...ape2lakan....

Petang tadi aku bising2 ngan bibik..pasalnya...crystal dan pinggan portmeirion yg aku pesan suh dia simpan..tak disimpan2nya...mau aku tak hangen...yelah, dah aku kasik dia masa beronggeng kat tingkat bawah while aku berehat di atas..keje sempoi camtu pon dia tak dapat nak selesaikan..itu lom lagi...dia pi bubuh sup keluarga yg aku pesan utk wat anak2 dgn lada itam...haiiii bibik ni..ari2 ni nak kene pesan, hari2 nak kene gitau..letih aku! lunch tadik pon dia lupa buh serai kat sup daging aku...mmg rasa hanyirla jadiknya..tapi, takdela aku nak bebel..sbb, aku malas nak bebel dan malas jugak nak melaung2..susah bercakap ngan robot ni..hari2 pon nak kene kasik instruction..aku ingat bila dah 2-3 kali dia dah buat benda yg sama..dah bulela dia ingat kat kepala..rupe2nya...dah jadi mcm org hilang ingatan...buah lebihan yg dia dah siap potong2 pon..takde dia nak kasik kat anak2 aku..dia biar jek dalam peti sejuk..sume pon nak tunggu mem kasik instruction...dan kalu bule..everyday nak kene kasik instruction..haiiii..ntahlaaaa...give up aku ngan maid aku nih...rasanya, cukup bulan 10 tahun depan..mmg wa say babai ajelah kat maid aku nih....tak dapek den nak nolong...

No comments: