Thursday, October 28, 2010

Bibik is stealing again..

Aku kira bibik dlm kategori mencuri..disebabkan kali ni...aku found out yg dia mengambil lisptick aku..cinabeng punya bibik..lipstick kegemaran aku laknya tu yg dia amik..memangla lipstick tu dah patah...tapi, aku masih sygkan dan menggunakannya lagi..patutla aku dok cari merata lipstik aku..tak jumpa2..ghope2nya..laaaaaaaaaaa...kat situ plak tempatnya..cet! dlm handbag bibik aku..

Hmmm, camnala aku ni nak berbaik2 ngan bibik...mmg harem aku nak baik2 ngan dia..baru smlm aku ingat nak sedekah kat anak dia rm50..sbb katanya, anak dia tu selalu dok pening2 kepala...ngk2, adeihaiiii dah mula balik dah peel mencuri dia...dlm handbag dia..ade pensil anak aku, butang baju aku dan jugak...butang baju anak aku...nampak sgtla bibik aku ni tak bole dipercaya...sblm2 ni aku ingat..bibik aku ni da taubat..sbb, aku ngk..mcm tak berganjak je duit syiling aku segala kat atas meja..tiba2, ni ari plak..ade jek reta benda aku yg dia amik tanpa pengetahuan aku..tak kirala..kalu dia kata..istilahnya dok membuang2...

Kalu gini gamaknya...mmg elok jek aku selongkar abis beg dia sblm dia balik indon..takde maknanya aku nak berbaik2 ngan dia...sbb, sememangnya...dia dalam kategori panjang tangan! baru aku nak kesian2 ngan muka seposen dia...again, kali ni dia buatkan aku naik angin semula...haiiiiii...tataula aku nak kata ape bibik ni..mesti ade org yg kata...dah mencuri..bakpe nak simpan lagi??? mmg kalu ikutkan mmg tak patut nak simpan..tapi, aku rasa...mcm synonym jek bibik2 org ni panjang tangan...

Aku pon dah jatuh ke kategori org yg malas nak marah2 pembantu..makanya, hari ni..as per advised by my honey..aku telah mengambil lipstick aku semula dlm senyap2. bak kata nana..


"ko amikla balik brg2 ko..sprtmana org tu amik brg2 ko secara senyap2.."


kalu org kata, aku ni membuang2 lipstick aku..rasanya, ianya tak mungkin...sbb, kebiasaannya, mmg lipstick aku sentiasa ada dlm bag aku...melainkan kalu anak aku sepah2kan...

My conclusion, with what i have just found out today...

"bibik aku ni mmg berkenan dgn apa yg aku pakai and also makan"..

sooo, kesimpulannya.....berhati2la dgn barang2 sendiri..supaya tak akan dirampok oleh cik bibik lagi...

Kesimpulan ini dibuat berdasarkan...

1) bibik yg pernah bagitau aku.."apa yg ibu rasa sedap..sedap bagi saya"

2) dia pilih skirt..macam skirt laura ashley aku

3) dia dah merampok lipstick Estee Lauder aku..(ni mesti dia dah try tenyeh2 lipstick tu kat mulut dia...perghhh..sungguh aku tak sanggup nak memakainya semula....huhuhu

Ni ari pon...aku ngk dia dok mengadeh2 sakit gigi..malas aku nak layan..takde keje org pantang nak pi drivekan bibik aku pi klinik gigi...mebe, tunggula perasaan aku ni redha sket...barulaaaa..aku timbangkan semula nak antarkan dia ke klinik gigi..

No comments: