Sunday, October 31, 2010

Confront bibik..

Akhirnya..dapat juga aku settlekan kes lipstick aku ngan cik bibik dgn cara baik...setelah tahap kemarahan aku berkurang...dapat jugak aku dan my honey and also bibik bertentang mata..menyettlekan apa yg terpendam di hati aku ni...kalu sblm ni..aku rasa meluat, benci, menyampah or pendek kata..segala yg (-) sajela ttg bibik aku..at least, hari ni aku rasa agak cool down..cume, tataula bibik akan berubah or still lagi panjang tangan..

Mmg bibik menangis waktu kami confront dia..altho the way we confront her adalah dgn cara lembut dan berbeza dari hari aku dok mengamuk2..aku rasa, dia pon malu...sbb dah kantoi mengambil brg2 aku...sng cakap..our discussion pada hari ini...ada yg menggembirakan hati dia..dan ada gak yg mengusik hati dia...tapi, what the heck aku nak rasa kesian...sbb, aku rasa...drpd aku asik marah2 dan lagi semakin menyampah dgn dia..baik aje..aku luahkan...kali ni, mmg bibik tak bule lari dr membuat pengakuan...mula2..bibik buat2 tak tahu...mcm ala2 nak berpura2..konon2nya dia tatau lipstick yg my honey tunjukkan kat dia...dan slps itu..bila my honey gitau..lipstick tu kepunyaan ibu iaitu aku..dan lipstick ini dijumpai sewaktu daniel bermain2 di bilik dia dgn handbag dia...makanya, dia tak bule nak cakap apa2...tak kirala dgn apa alasan sekali pon..di mana tpt bibik menjumpai lisptick aku (dlm kes ni..bibik jumpa lisptick aku di bawah sofa bilik tv..could be..aku tercicirkan lisptick aku)..tetap, dia seorang yg bersalah..disebabkan...lipstick tu bukan kepunyaan dia..kalu takat lisptick cikai2 mebe aku tak heran sgt..tapi, kalu dah berkenaan harta benda yg aku suka...dan branded plaknya tuh...mmg aku tak rasa..aku perlu berdiam diri...meleleh air mata sebaldi pon..tetap, pada aku dia mmg telah membuat kesalahan dgn sesuka hati mengambil harta majikan...kerana sepatutnya...apabila dia menjumpai sesuatu..dia harus segera memberitahu aku...dan bukannya sesuka ati tok nenek nak buat segala reti majikan macam reta dia...

Jadi, slps ini..bibik tak sepatutnya rasa kecil hati..kalu aku menggeledah bilik dia..sbb, dah ternyata...dia dah jadi perampok antarabangsa!

No comments: