Monday, October 04, 2010

pantang day-16 and still 69kgs..

Hari ni merupakan hari ke-16 aku berpantang...mcm besala..nama jek pantang..tapi, istilahnya mcm pantang jumpa makanan atau minuman terlarang..hari ni jugak, aku bertukar tukang urut yg lain...kak L namanya..puas ati gakla..dia urut peha aku yg berselulit dan berlemak ni...sampai berpeluh2 org tua tu dibuatnya...hahhahah..1st step waktu akak ni datang..dia suh aku makan dulu..kendian barula start berlulur..berlulur dgn lulur kopi buatan sendiri...mmg habis bersepah bilik aku dibuatnya..tapi, hasilnya??? amatla berpuas ati...slps berlulur...barula akak tu urut aku...dah habis berurut kemudian barula bertungku dan sempat gak...akak tu urutkan my baby...

Akak tu siap pesan..utk aku mandi sehari sekali..dan yg bestnya waktu dia menglulur aku...disapunya peha dan perut aku ngan krim Leesa Formula..sampai kepanasan dan berpeluh2 satu badan aku dibuatnya..

Perbandingan antara akak W dan akak L..aku rasa memasing ade kekuatan..dr segi bertungku dan sengkak..aku rasa..akak W lagi pandai..berurut pon..akak W lagi sedap jugak..cume, akak W ni kurang menekankan kat problem area..sepatutnya...kat area2 yg berlemak tula yg dia kene uli lebih2 sket...Kak L..siap bagi kata2 smgt..suh aku habiskan air akar kayu dan jugak air herba aku..siap pesan..kalu bule mandi sehari sekali..sekali pagi dan petang cume lap2kan badan saje...perghhhh...surela amat2 melekit..dan sure jugakla..mesti esok paginya..akula org yg paling tak sabar2 nak carik toilet pi mandi...sbb tak selesa badan melekit...

Interestingly..pantang kali ni..ramai plak kawan2 aku datang bertandang kat umah..mula2 aku sangkakan..kawan2 my honey kot yg akan ramai datang umah..kalih2..yg ramai dtg ke umah..ialah...sedara mara aku dan jugak kawan2 aku...rasa mcm happeningla sket dunia ni kejap..

kali ni..my old friend di UK plak..plan nak mai umah...wah ramai jugak kawan2 aku ni..sejak kawen ni..aku rasa..kawan aku lebih kepada..keluarga aku sendiri..meaning that..somi dan anak2..atau pon adik beradik...bila time2 camni..terasa mcm..owhhhh..masih lagi ade kawan2 aku yg mengingati diri aku..tq friends...

1 comment:

Nadiah said...

I dulu pun dalam pantang hanya mandi sekali saja sehari.Waktu petang I hanya lap-lap badan saja.
My mom cakap takut masuk angin.

Bagus kalau you selalu amalkan mengurut dan bertunguku waktu dalam pantang ni.nanti cepat lemak2dalam badan kita cair.

I amalkan bertungku selama 44hari pada waktu pagi dan petang dan mengurut selama 15hari dan hari 42,43 & 44 I akan sambung lagi.Memang cepat badan turun.