Thursday, October 28, 2010

Aku yg busuk..n Dinner at 5.30 pm..

Hari ni merupakan hari ke-39 aku berpantang. Update berat...nampaknya...jarum penimbang mcm nak menunjukkan ke angka 64kg. tapi, as usual..aku takdela nak berharap sgt..even dah tak bother sgt pon nak kurus atau pon tidak..cumenya, sejak mengikut saranan tukang urut..hanya mandi sekali sehari..aku dapat rasakan betapa rimasnya badan aku...dan peluh pon..aduhaiii punyala berbau busuk! sampai aku pon sendiri naik poning dgn bau aku sendiri...apo nak buek..bertahan ajelah..ini pon, aku ingat nak keep berbengkung hingga hari ke 60...bukannya ape..sedap sket bila perut ni diikat..cumenya, adalah jugak aku miss2 berbengkung dek kerana..jadual yg agak ketat..nak kene bertungku sampai 2x sehari bagai..kalu ikutkan, badan aku ni dah serba wangi..slps mandi..tapi, oleh kerana aktiviti bertungku tak pasal2 jek aku jadi berpeluh2 dan berbau busuk sakan..sampai buatkan aku terbantut nak bertungku gigih sgt dari hari ke hari..yg mengalakkan pengeluaran peluh busuk aku ni..bukan saje stkt aktivit bertungku..tetapi, juga oleh kerana reaksi body contour gel! memang panas gile gel ni..sampai berpeluh sakan aku dibuatnya..cume, nasib aje tak meninggalkan kesan allergik kat kulit aku mcm produk barut nona roguy..huhuhuhuh

Hari ni jugak aku pecah rekod makan sblm pukul 6pm. iaitu dlm pukul 5.30 ptg..ini sume gara2 nak hantar bibik pi medical check up. aku dah siap2 suh bibik pose dr kul 12.30 pm. so, paling lambat pon..bibik akan dihantar ke klinik damai dlm kul 9.30 p.m..while she is having his time berdating ngan doktor kat klinik damai..aku lak..have to bring my baby to klinik kanak2..sbb..baby mikael demam. naik pening kepala aku dibuatnya menjaga baby mikael..seolah2nya, mengingatkan aku...waktu dlm pantang slps melahirkan si harris...tidur kami berdua somi isteri mmg tak begitu lena..sbb, harris suka meragam di tgh2 malam...

Mlm tadi jek baby aku meragam..dok sakit perut..mebe, sbb aku salah makan...dek kerana gas di rumah dah habis..makanya, aku telah mengarahkan bibik tuk hidangkan aku roti..dan malangnya, roti yg dihidangkan tu kecut. mula2 tu aku takdela was2 sgt..dan bantai makan..syukur jugak, aku hanya makan sekeping..kene dibuatnya, aku makan sampai dua keping...mau tak lagi teruk meragam baby aku???

Berbalik pada citer makan dinner cepat...i just hope this will work to me...kalu aku bule tahan lapar..insya-allah, waktu jam makan aku akan dimaintainkan begini...sampaila aku dapat turun ke berat yg ideal..haiii, mcm2 betul akunye diet plan nih...yelah, sape suruh gemuk hebat2 sgt??? kanke skrg dah stress bagai nak turunkan berat badan...kalu ikutkan..aku dah cube memacam utk turun berat badan dgn cepat..cumenya, utk pantang kali ni..aku tak praktiskan bersauna sgt...mebe, sbb tu jugak..berat aku tak turun lebih drpd standard yg sepatutnya..dan conclusion aku utk pantang kali ni..menyusukan baby..tidakla secara 100% bule menurunkan berat badan dgn cepat...sbb, kalu ikutkan...perahan susu aku tu dlm julat 24-40 ounce sekali..so, bule imagine by right aku dah simply burning dlm 400-800kcal sehari..yg mana...kalu ikutkan...boleh mengurangkan berat aku dlm 2kg seminggu..w/bagaimanapon, hasil pemerhatian aku menunjukkan...berat aku cume dapat turun 1kg dlm masa seminggu...sedangkan waktu aku pantang anak ke-3 tahun lepas..aku takdela ditahap beriya2 bagai mengepam susu mcm aku dlm pantang anak ke-4...yg mana seawal day-5 aku dah gigih mengepam susu utk dibuat stok..

No comments: