Tuesday, October 05, 2010

Aku yg berpeluh2 sakan..

Skrg baru pukul 6.36pm..aku dah pon selesai makan dan baru jek done 1/4 bertungku...bertungku kat kaki jek dah buatkan aku berpeluh2 sakan..kalu ikutkan, aku sgt2 tak suke berpeluh..tapi, org kata..time pantang nila elok kita berpeluh...buang segala toksin dlm badan...haiiii...seksa betulla nak kurus..mcm2 strategi dan cara telah aku usahakan..konon2nya nak mencapai target 60kgs by the end of 44 days aku berpantang...kalu ikutkan ade 9kgs to shed away...the best is 15kgs to shed away...tapi, mungkinkah ianya bule berlaku...mcm tough je aku rasakan...sometimes, i just need to be realistic..to put my target...mebe within 3 mths to get back to my pre-pregnancy weight...perghhh...bulekah aku melanjutkan my healty eating regime selama itu??? dan makan ikut masa before 6 pm selama itu??? aku bet..bila dah masuk keje...mau hancus segala diet plan aku...mana taknya..makan time pon dah ikut suka2 mak nenek...

Lagi menghorrorkan..bila waktu aku tgh tungku peha..kelihatan selulit2 dan lemak2 yg terkumpul dgn ketaranya...appearance ini..sungguh2 mengstresskan! ini yg buatkan aku lagi smgt nak tungku ari2...biar cepat sket pecah segala lemak2 degil aku...dlm kegundahan...aku tetap meneruskan aktiviti menungku aku..walaupon hanya disuku jalan...

Hari ni aku buat booking utk replenish body countour gel..fr leesa cosmetic..mula2aku agak skeptical gak ngan keberkesanan gel ni..tapi, bila melihat kesannya smlm..perut aku terasa lebih flat berbanding kalu aku kapur ngan limau...terus aku mcm teruja nak tambah stok...lepas pakai gel ni..mmg badan aku terasa panas smcm dan berpeluh2 bagai nak rak...rasa nak terbang atau melompat je pi bilik air dan mandi..

No comments: