Friday, April 02, 2010

My work stress is over,,,

Finally, my work stress is over. It just because aku dah settlekan keje2 aku satu-persatu and finally I managed to acces e-perolehan website to get all the details for MOF registration. For the first glance, the procedure looks leceh but after gone through one by one especially, when most of the documents are ready in hand, rasanya takdela masalah sgt. Lagipon, kepala aku da habis penat dok memahamkan thh right procedure to register for KWSP&Socso yg org gembar-gemburkan macamla susah sgt sampai nak charge rm200 per application. Sungguhla ntah hapa2. Kalu gitu kekdahnya, aku pon nak buat side bisnes jadi 3rd party dok registerkan org itu dan ini. Sapolah tak nak dibayar dgn rm200 and rm800 per registration. Yer dak?? Sempoi2 aje bule jugak aku dapat pendapatan dan memanjangkan lagi langkah aku pi ke shopping mall! Dlm kepala ni punyala dah byk sgt wish list..Dr jewellery, handbag, baju, bedding, kids thingy, pinggan mangkuk dan memcm lagi. Scary plak bila my honey dengar nanti! Anyway, tak salahkan nak berwishlist2. Bukannya sampai susahkan hati org...coz takde plak takat ni aku dok merengek2 kat my honey utk mengfulfillkan segala cita2 dan impian2 yg aku harap akan menjadi kenyataan! Mujur jugak craving nak berhandbag dah terencat sejak balik Mesia..Pendek kata, sejak balik Mesia, spending kami mmg serba-sedikit terkawal. Hanya membeli pada waktu2 tertentu dan perlu. Kalu ikutkan..mmg aku berhajat sgt2...kalu ditakdirkan dapat durian runtuh, mmg aku teringin ya amat nak beli emas putih pakai duit sendiri for my own self satisfaction atas susah payah membanting tulang 4 kerat. Tak nakla all the time sokmo nak harapkan hubby melainkan memang serba serbinya dia berkemampuan. Nak2 dalam situasi kami baru je nak start up our own bisnes. Mmg elok sgt2la as a wife kita ni jgn asik nak demand2. Diam2 sudahla...Kot2 diam2 tu later2 akan menjadi berisi siapa yg tahu, kan..kan..kan...

Apa2pon aku gembira sgt keje2 aku dah berkurangan...rasa cool sgt...dan bolelah aku beronggeng ngan kawan Univ lama...Sekurang2nya bulela aku chill out dan balik terus pengsan dan tido sampai tak hengat!

No comments: