Wednesday, April 07, 2010

Cepatnya masa berlalu..

rasa cepat betul masa berlalu. sampai opis kul 1.30p.m. Just wat filling saje jam dah menunjukkan kul 2.30p.m. rasanya dah habis laju aku buat keje..takdela wat keje cam kura2. and now, slps revise dorangnya documentation works..jam dah menunjukkan 3.14p.m itu belum lagi aku nak kene explore software accounting. kkdg rasa give up pon ade. bukannya apa, keje2 yg melambak kita yg nak kene settlekan. dr early years punya account statement and billing until ke to date...tak termasuk nak kene belajar new software ngan nak entering data lagi. mau je rasanya nak minta org tlg2 aku wat keje..at least general clerkke..tapi, tula kkdg dok harap org..org yg diharap tu plak tak bule nak diharap. asik2 kita yg nak kene follow up sampaila kita plak yg jadik letih n sakit jiwa. cth mudah, my al bibik...yg asik nak kene follow up..hatta mandi dan tukar cadar&tuala dia pon aku kene gitau setiap ari..huh! letihla kalu sume pekerja aku mcm ini...

Baru je kal my cousin back home. Tanya kat dia kot2 leh tolong aku mengexplore UBS system nih..macam maleh plak nak belajar sendiri. Kot2 ade org yg ajar lagi sngla sket nak pick up, yer dak??

Mmm, just nak komen abt my 2 trainees. Both of them are 3 pointers. Yg sorang tu scorer and the other tu hanya border line 3.0 sahaja. Yg 2nd ni..not really fluence in English, tapi dr segi kualiti kerja dan menerima arahan..aku rasa, yg 2nd ni lagi faham arahan berbanding yg 1st. Kkdg mcm terpelik jugak eh...Nape plak org terror tak bule terima arahan ngan betul...Tapi, tak sure jugakla kalu this is the 1st task makanya dia tak bule nak fulfill the job ngan betul. If this hypothesis terbukti, maksudnya for next time, no point nak amik org flying colours sgt. Cukup takat yg sedang2 shj...

No comments: