Thursday, April 29, 2010

Fikiran yg melayang2....

Fikiran aku bagaikan melayang2. Gangguan emosi dek kerana kesedihan smlm..masih terbawa2 sampai ke pagi ini. I was crying loud yesterday. Sampai doktor mata pon confuse why my eyes were red when seeing him. I said, no..dont be confuse..My eyes were red, not because of soreness..tapi disebabkan..I were just crying.

Lagi bertambah stress, bila aku dapat tahu bibik kasik anak2 aku Milan&Baby Daniel tidur awal...seawal 7.30 petang bebudak tu dah tido..sbb bibik pon nak tidur..dgn alasan dia ngantuk..Dan bibik plak, bila aku ty, kul bape anak2 tido..dia boleh jawap tak tahu...kanke tak menyakitkan lagi hati aku...Its like mcm,,,bibik dah tido lagi dulu dr anak2 aku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Whatever alasan dia pon..Aku mmg tak mahu terima. Aku tak kisah if people saying me arrogant...Tapi, mmg aku tak suka bibik aku tidur selagi kerja2 dia tak habis..kemudian, nak pukul canang kat org..yg dia tu tido lambat sampai kul 1 pagi...sbb nak siapkan keja2 umah aku..sdgkan..dia sendiri dah curi tulang bantai tido awai2 lagi...Waktu yg dia tido tu bukanke patut dia siapkan sume keje2..and kemudian boleh terus tido awal???

Dan aku smmgnya sgt2 angin..bibik let my kids sleeping early..coz, later on..yg suffernya aku..Aku yg nak kene berjaga slps bibik pentingkan diri sendiri nak ikut sedap dia...nak berehat2an...sdgnkan amanah yg aku suruh dia buat..dia tak buat..Terus-terang aku benci..aku menyampah..aku tak suka...Nak2 plak, dgn mood aku yg tgh tak best mcm ni..Kalu ikutkan, siang smlmnya, kerja dia dah sng...Milan dah aku bawak sekali ke hospital..dan dia hanya perlu jaga Baby Daniel..Itupon, tak habis akunya kain baju digosok. Manala aku tak meradang..Asal, rasa takde kerja je..mulala dia nak tergolek...dan terlelap mata..Dan yg lagi buatkan aku berang..suka sgt membazir..suka buka api dapur gas besar2. Makanan dah masak pon dia biarkan mendidih sampai mcm volcano yg sdg meluap2. Dlm hati aku menyumpah..kenapala bebal sgt maid aku ni???? Aku rasa mcm dan2 tu je aku nak potong gaji..Kendian, bagi aku alasan...Tak tahu pakai jam loceng..Sdgkan, jam tu aku tgk dah berubah waktu dia ke 5 lebih pagi..Mulala aku nak maki dlm hati..cakap pemalas! pemalas! pemalas! Aku sgt2 tak suka org berbohong dan tak amanah dgn aku...Dan aku sebel bila bibik aku mcm tu...Buat kerja mcm tak tahu responsibility...Cthnya, mcm smlm..Takde nak cekap, to let Harris to siap2 pi sekolah sblm kul 12.30 am. Tunggu aku bising2 baru nak buat..Dah 6 bulan kerja..tapi, mcm tatau nak buat kerja.. AKu terus bebel2 kat bibik..Bagitau kat dia..Yg dia tak bule nak ikut2 aku yg terlantar tidur kat atas smlm..sbb aku tido kul 5 pagi...Dan dia plak??? Dah smlm syok tido..kendian ade hati nak tido lagi pukul 8 mlm dgn kerja2 tak siap..Dan anak2 aku lak dia bagi tido...Bila dah tido..paham2 jela..malam tu sape plak yg nak kene berjaga kalu bukan aku??? Should I compromise on this matter????

Krn smlm jugak, aku makin tekad n confident to buy double buggies..I just donno what will happen next in future..mebe, aku akan get pregnant lagi dgn gap yg dekat..tak siapa yg tahu...Dan, mungkin juga...my life will be tidak akan bergantung lagi dgn maid yg menyesakkan kepala..I just dont get, why must people too busy body nak tanya itu ini..Kalu, aku tak bawak maid aku pi bervacation sekali..Pada aku, thats my hak...Tak semestinya dia maid, aku nak kene bagi layanan se-equal mcm keluarga sendiri..I dont mind, kalu dia smmgnya bagus bekerja dan tak menyusahkan hidup aku..Sbb, aku sendiri tahu diri aku mcmana...seorang yg generous...tak pernah nak terlalu berkira2..

No comments: