Monday, April 26, 2010

Apala nasib...

Sejak dah lama mulut aku ni tak pok pek ngan my maid...Di pagi hari ini..dia telah membuatkan aku sebel semula...

Aku dgn sengajanya cube buat testing nak tgk the way my maid tumbuk bawang pada hari ini..alahaiiiii..mcm org tak bertenaga je aku ngk cara dia ni menumbuk bawang...aku dah siap masak memacam..dia gak yang masih tak siap2 lagi..heran! Okla, bab lembap ni aku bule kompromi..Tapi, bab tumbuk bawang sambil mengangkang ni..ishkkkkk! mmg buat tekak aku ni rasa loya dan nak termuntah pon ada! Apala bengong sangat maid aku ni...Kalu depan laki aku, tahu plak dia wat keje dgn cara bersimpuh..ala2 wanita melayu terakhir gitu..Tapi, kalu depan aku..atau lebih sng..kalu laki2 takde depan mata dia...suka2 aje dia ni mengangkang sambil buat kerja...Hish, kalu gini kekdahnya....manala org nak lalu makan makanan dia..

Patutla tiap kali aku cube utk makan hasil air tangan dia..aku akan rasa loya2...adela jugak my honey rekemen..takpela kita cube bagi dia masak..dan kita monitor dia fr time to time cara dia masak...Tapi, mana always aku dapat nampak cara dia sediakan makanan?? Kot2 terkangkang lagi..ataupon siap ludah bagi perisa tambahan...yucks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sebel! Sebel! Sebel!

Mebela org kata..ehhhh, ko mengandung kot sbb tu fussy dr serba-serbi..By the way, mereka yg tak pernah melalui fasa sprt aku..takkan dapat memahami apa yg aku rasa..Kalu depa rela depa dimandrem atau diberikan makanan hasil air tangan bibik with free aroma dr anu dia..silakanlaaaa....aku mmg tak lalu nak makan!

No wonder still wonder gak..Harris likes to say..

"Mommy masak lagi sedap..Bibik masak sedap sket aje.."

Sian plak aku dgr komen anak aku ni..masalahnya, sometimes aku tak larat nak berdiri lama2 sambil masak ni...Kkdg dah letih kat opis..nak kene hempas pulas kat kitchen lagi..Untung2 bibik sebel aku ni ade nak tolong kemas2..Kalu idak..lagi masak aku dibuatnya...

Dan se lagi..aku mcm kehairan2an..apasal plak duit note rm 1 aku langsung licin takde dlm kete aku...ni yg buatkan aku suspect, yg dia ni panjang tangan lagi...mmm, kalu gini kekdahnya, terpaksala aku pasrah...bagi derma duit kat bibik free2...

No comments: