Friday, April 23, 2010

My cuppies..

Akhirnya terlaksana juga impian anak2 nak makan cupcakes..Yesterday, aku saje2 mencuba a new chocolate cake recipe. Mula2 masak, mmmm mcm terasa mcm sprt terlebih baking soda..Tapi, bila hari ni aku cube makan di opis...mmmm, rasanya sungguh sedap! tak terlalu manis and very d moist! I like it very much..resepinya pon..alahaiiii sgt2la senang. Tak payah nak susah2 pi nak pukul butter. Tuang je dlm adunan minyak 1 cawan..habib citer!

Kalu ikutkan aku kene pukul 2 cawan gula dgn telur sekali. But then, oleh kerana blender aku telah bibik rosakkan..terpaksala aku gunakan akal pikiran aku ni dgn melarutkan gula ke dlm 1/2 cawan air putih dan 1C susu coklat. Nasib baikla otak ni bergeliga..Kalu tak..., mmg tak merasala bebudak ni nak makan kek specially made by me..

So, aku siap2kan buat yg takde topping utk Daniel...and yg ade topping and star sprinkle for the abang and kakak. Itupon, dlm waktu memasak..ntah mana pergi baking powder sampai terpaksala aku keluar sekejap ke kedai runcit semata2 nak settelekan hal baking membaking aku ni..Mmg tak cantik mana pon aku buat kek tu..asal jadik dan sedap dimakan....itu sudah lebih mencukupi syarat...Nak2 aku lak tgh letih. But then, I am really happy to see my kids happy with the outcome..Sedap katanya! Nampaknya, lenkali tak yah susah2 aku nak pi order kek kat luar lagi..sbb, rasanya lagi sedap kalu buat kek sendiri!

No comments: