Friday, April 02, 2010

Baby deman,Milan bersunat&Harris schooling

My Baby

Masuk hari ketiga baby demam. Sian my baby. Agaknya demam nak pandai jalan kot. Harap2nya gitula..Tapi, dlm ketiga2 my kids..rasanya my babyla yg paling tecit. Now plak, sejak hampir sebulan dah tak mo susu aku. Bila aku suakan my nipple to him terus dia mcm tak mau melainkan dia dlm keadaan mamai. Mmg dia takkan byk songel and been cheeky nak menggigit sampai si mak ni dok menjerit2. Skrg baru aku paham nape ade org by 1 year ade baby dorang yg tak mo menyusu. dan skrg jugak baru aku paham camne perasaan sedihnya bila baby kita tak mo menyusu badan kita..

Milan

Akhirnya setelah letih dok kene bebel ngan mak aku pasal isu bersunat..smlm, dgn bersmgtnya aku bawa Milan jumpa Dr utk disunatkan. Kalu ngk procedure anak pompuan bersunat ni..apa yg aku nampak mcm tak yah sunat pon tak pe..Bukannya apa, yg aku lihat..doktor tu cume amik gunting dan snip her shi-shi extra flesh. Adalah gak aku ngk expressi Milan yg cam nak nangis. But then, dgn gigih aku berada di sisi Milan to mengassurekan she wont be harm di situ. Sblm aku jumpa doktor memang mcm2 response dan kata2 negatif dr nurses di situ. Like, mau menjerit si Milan yg dah besar tu disunatkan. But then, alhamdulillah when the time comes..Milan tak sket pon menjerit tapi hanya menggenggam tangan menahan kesakitan. Well done my girl! Aku tahu, Milan mmg berani orgnya. Dia tak pernah menangis bila jumpa dentist dan tak juga menangis bila jumpa dr pada kali ni..cume dia rasa mcm doktor2 dan nurses yg dia jumpa tu sprt stranger..Yelah, bukannya dia pernah jumpa dorang pon sblm2 ni...betul tak?? Balik umah, aku jugak yg merawat dia..dok kuarkan kapas yg tersumbat di shi-shi dia..Punyala kalu bule dia tak mo kapas tu dikuarkan..Tapi, aku tetap gak kuarkan sbb tak mo daerah yg digunting tu berkuman disebabkan bakteria berkumpul di situ bila Milan dok kencingkan kapas yg menyumbat shi-shinya itewww...

Harris

Finally, Harris exam fever and dreading to know Harris exam results are over. Hahahah, what so funny, byk betul benda yg over wat masa ni...Oh ya, not to forget to mention yg akunya ISO preparation pon dah almost over jugak tau dek kerana ketangkasan aku nih! Cume, adela sedikit2 yg outstanding wat masa ni...Takdela apa2 yg major wat masa ni maksud aku..Berbalik kpd Harris progress..Alhamdulillah, he is doing well in most of the subject. Wat masa ni he scored 100% for 3 subject(BM,BI&Science), 94 for Agama subject and the corotest wat masa ni is Maths..yg mana dia cume dapat 80..Buat masa ni aku masih menunggu lagi keputusan Bahasa Arab. Kalu ikutkan his average mark is about 94.8 which is near to 95. Still, dia duduk dlm kelas ke-3 pandai. Tapi, aku tak surela camne sekolah kategorikan bebudak ni. Mebela dorang claim ade 3 kelas yg menguasai, but then dorang mixkan bebudak tu sume tanpa mengira pencapaian dorang. Yg mana, takde istilah superkelas dlm satu2 kelas..Cume adalah kategori, kelas menguasai..So, since smlm aku dapat tahu dia scored 100% for science, aku just gave him a treat...pi beli air hundred plus kat kedai runcit!

No comments: