Monday, November 08, 2010

Yippie..yippie.

Yippie..yippie..yippie..ari ni..berat aku tak turun..but, aku still gak eppi..sbbnya...badan aku semakin bershape..walaupon ade gak sedikit bulging sana-sini..aku sebenarnya, agak keheranan..nape, dlm keadaan aku gemuk gedempol mcm ni..still aku badan aku berbentuk..ari ni jugak merupakan ari ke-2 aku pakai waist nipper and also long pants set beautiful..mmg sakit..tapi, sbb pemalas nak melilit bengkung punya pasal..makanya..aku tahankan juga...

Walaupon, berat aku tak susut dlm minggu ni..dlm hati aku tetap optimis..yg berat tu akan turun jugak..apabila perut aku ni dah mulai semakin lapang..wat masa ni..aku sprt dapat merasakan perut aku masih ade lagi sisa2 baki makanan terkumpul..yg menyebabkan badan aku tak rasa ringan dan perut tak sepenuhnya lawas..

Antara strategi lain utk kurus....aku cube jugak membiasakan diri..tak tido atau duduk dlm bilik beraircond...kalu nak pasang kipas pon..stkt no.1...sampai my honey pon pelik..mcm..

'aik...tak panaske bini aku nih??'

Sebenarnya, bukannya aku tak panas..mmg panas! tapi, aku cube pertahankan...coz, setau aku..org yg gemuk dan berlemaks pejal cam aku ni...the only way nak kurus adalah melalui proses pemeluhan..mmg aku tak nafikan, mmg kkdg tu habis lencun baju aku dibuatnya...tapi, apo nak buek..demi nak kurus punya pasal..haiii...kalula aku beringat waktu preggy ari tu dgn tidak makan berlebihan..alangkah bagusnya..ini, bila baby dah kuar dan perasan badan dah mcm tong drum..baru nak kelam-kabut nak diet extreme bagai..

Tghari tadi jugak, aku mencuba semula baju kebaya size L yg aku beli di bulan pose yg lepas..dan resultnya...aku semakin selesa memakainya..hajatnya, nak pakai baju tu while attending kenduri kawen kawan di Melaka pada 28hb nov nanti..tapi, tataula..samaada hajat tu akan kesampaian...

Bila badan dah agak susut sket..aku pon dah bule menyarungkan skirt2 aku yg tertentu..yg aku besa pakai di rumah buat basahan...so, tak yahla aku berselekeh2 lagi..dgn memakai baju t-shirt ngan kain batik sampai terlondeh2! smmgnya, aku seorang yg sgt selekeh, busuk dan gemuk di dalam pantang nih..tapi, takpelah..stkt duduk umah diam2..rasanya tak kisah pon kalau keadaan aku mcm ini..hehehehhe

No comments: