Sunday, November 07, 2010

Make up review..EL, GA, Dior...

Takat ni..aku dah pernah cube 4 brand foundation..EL, GA, Dior and also Dermalogica..list ni tak termasuk Simply CT yang aku beli di Watson..actually, my posting kali ni..lebih berminat nak citer pasal branded cosmetic yg aku pernah cube..EL, GA and Dior..dan terus terang stkt ni...nothing beats GA...walaupon, GA's compact foundation ade buatkan kulit aku rasa gatal2..tanpa menyebabkan rashes..tetap, aku berpuas hati dgn how GA works wonder to my skin...aku dah try dr compact powder, creme powder hinggala ke liquid foundation fr GA range..mmg sgt2 pueh hati!

Kalu ikutkan result Dior pon not bad jugak..pernah jugak me dapat compliment...when i was using dior couple of years back..tapi, oleh kerana baunya yg kureng memberangsangkan..aku telah berhenti menggunakan dior..walaupon aku menerima puji2an..dr segi effect di muka aku..mmg nampak smooth and flawless...tapi, nasib aku agak sedikit tidak baik..sbb, SA di dior telah mengrekemenkan kpd aku shade yg salah...sampaila adik aku tegur..muka aku nampak putih dr kulit sebenar aku..atas alasan tu jugak..aku dah jadik kureng nak cube dior lagi...

Dan ntah mcmana, satu hati tu..aku leh terjebak ngan EL waktu aku cuti2 di Mesia..tak pasal2 terbeli loose powder EL. seyesly, aku tak berapa suke nak pakai loose powder EL..atas alasan, SA di EL telah mengrekemenkan aku shade yg nampak darker than my original skin shade...hatta, dah bertahun2..loose powder aku tetap tak habis2..until, i was planning nak sedekahkan aje kat mak aku...dan pada bulan pose yang lepas..aku dapat creme foundation (free gift) sbb beli perfume pleasure EL...malangnya, sekali lagi..aku tak rasa mcm serasi nak pakai brgn EL..pada aku, brgn EL ni..barang2nya dia agak sedikit kureng...some OK..some tak OK...btw, ini mengikut hemat akula...walaucamna pon...takat ni, aku adalah pengguna tegar barangan EL..nutritios facial wash..

Cumenya, apa yg aku nak tuliskan dlm blog ni..creme foundation EL yg diclaimkan oleh SA EL..sbg, bule memoistkan muka aku..telah menyebabkan muka aku nampak kering..pehtu, effectnya, nampak sgt2la kureng...mcm putih smcm plak muka aku dibuatnya...mmg slps ni aku akan cross jek terus foundation EL dalam hidup aku..

No comments: