Thursday, November 04, 2010

My 1st day coming to my office

Hari ni merupakan hari pertama aku hadir ke opis..itu pon..atas alasan nak interview budak baru...budak admin&finance...at least aku ade assistant utk tolong settlekan mana2keje yg patut sbb aku pon bukannya selalu ade kat opis..kalu ikutkan..pon, aku malas nak pi opis...like..mcm nak tunggu sampai 60-100 hari..until my body betul2 recover..ni pon, aku rasa badan mcm nak melayang2..apatah lagi..bila nak kene memanjat tangga lebih dr 100 step utk sampai di opis..

First day coming to opis..kami bertolak dlm kul 9.10 pagi..mcm2 gadget nak dibawa..gadet utk breastpump, cooler dan botol susu2 jek dah 1 beg..termasuk dok asik tukar2 baju..nak ngk baju mana yg sesuai..since skrg aku pon dah gemuk dan berisi..

Tak taula camne perasaan bibik..tapi, aku wat dek jek..and say babai tu her dan tinggalkan sume 4 org kat dia...lagipon, anak2 aku yg 3 org sumenya dah independent..si Milan yg berumur 4 tahun pon dah pandai main sendiri..cume, sekali-sekala kene monitor..takut dia buat stunt ntah paper di tingkat atas...si Daniel plak..pon dah pandai main sendiri..and usually dia tak byk ragam..kalu bibik suh dia dok diam2 dlm baby cot dia..dan si Mikael plak..kebiasannya akan tido di siang ari...kalu ikutkan, keje2 dia skrg pon tak perfect sgt..tp, aku pon paham..yg dia skrg dalam peringkat adjustment..so, aku pon tak komplen byk mana...aku ngk..dia pon dah pandai mandikan baby..jadi, ringanla sket keje aku slps ini..hanya perlu pk nak siapkan diri sendiri before nak pi keje...

Impressi aku waktu mula2 dtg opis...sprt...waaaa..tersusunnya opis aku nih! dr depan sampai ke belakang..our company basicly sgt2 beruntung coz ade di kalangan of our engineers yg pengemas..bolehla dikatakan pengemas tahap gaban..dahle lelaki sumenya plak tuh! so, jgn kata..ade anak lelaki hanya tahu buat sepah..kenyataannya..ade gak yg pengemas mcm budak2 dlm opis aku...bila aku ngk fail tersusun dan jugak sudu tersusun rapi kat pinggan..aku plak jadi takjub...hahahah

No comments: