Monday, November 08, 2010

Berurut sekali lagi..My pantang Day-50

Setelah masuk hari ke-50 berpantang..aku terpaksa panggil tukang urut sekali lagi..badan aku jadik sakit2. mebe, sbb badan pon tak berapa kuat lagi..tapi, dah keluar ke sana ke mari..kalu ikutkan...mmg aku pon maleh nak kuar2..tapi, nanti ade plak sore2 sumbang mengatakan aku ni...mak org yg mengada2...mcm anak tuan puteri di bawah lindungan bulan...nak tunggu 100 hari..baru keluar tgk dunia...

Bahananya..kaki aku lenguh2..actually, lenguh2 ni bukan jugak sbb kerana aku dok sibuk ke sana ke mari..sbb, it happened sblm aku keluar dr umah lagi..sampai..everytime mandi..mmg aku akan curi2 masa berlulur kat bahagian peha sampai naik lebam2 peha aku dibuatnya..ishk..ishk..kesian akukan?? ni sume kerana selulit degil yg bermaharajalela kat peha aku nih..sblm2 ni pon..aku pernah jugak gemuk..tapi, takdela plak sampai rasa lenguh2 smcm mcm ini..ataupon, adakah aku ni sudah tua?? dan jugak..badan aku sudah tak kuat lagi?? dek kerana dah jadi ibu beranak 4??? mungkin juga! bila dah beranak ramai2..rasa badan ni tak sekuat mana..baru kuar berjalan sket...dan rasa mcm masuk angin...leceh betullakan...kalu camni..maka terbantutla..segala plan2 aku..mcm2 plan dah ade dlm kepala otak aku ni..nak pi potong rambut, nak pi jumpa principle sekolah lama dan baru Harris, nak pi bawak bebudak ke bank...masukkan duit syiling yg dok sarat dlm tabung bebeduak ni..dan memacam lagi...OR...mebe aku harus bersabar sampai aku habis pantang 60 hari?? could be jugakan..

Al kisahnya, Kak W telah menjadi mangsa mengurut peha aku yg berselulit lagi lenguh ni..sampai berpeluh2 akak tu mengurut aku..almaklumla..dah aku pon sudah jadi kembang semangkuk smcm...mmg sedap Kak W ni urut..tapi, yg tak syoknya..alahaiii kejap sgt! tak sempat aku nak feel betul2..dia dah terpaksa chow chin chow...

Yg tak bestnya jugak..hari ni aku timbang berat..berat aku statik ke 64kgs..pendapat aku mengatakan..berat aku statik..disebabkan aku telah tertewas dlm diet aku sejak Deepavali yg lalu...bila berat tak turun mulala nak menyesal..tapi, time dok menghadap makanan..hai...iman tu mcm amat2 bergoncang...sampai tak tahan! skrg, nah rasakan..aku masih di tahap gemuk lagi! Mebe, slps ni..aku kene bertegas ngan my honey...tuk menyatakan hasrat aku tuk berkabung dlm rumah dan juga utk tidak mengvisit di mana2 restoren...supaya aku tak tergelincir lagi dr landasan...

Bila dah gemuk..mulala sibuk2 nak carik girdle "Beautiful" aku..nak2 konon2nya on 20th dah nak kene masuk opis..tak de maknanya aku nak pakai bengkung panjang 10 meter lagih! sebenarnya, aku mmg tak suke nak pakai girdle beautiful ni..rela ajek aku pakai bengkung panjang 10m..tapi, oleh kerana takde choice..makanya, terpaksala aku menyeksa diri..dgn menyarungkan badan aku dgn girdle moden....bila dah masuk keje..terpaksa jugakla aku menambah koleksi girdle aku..dgn membeli satu lagi pasang long pants..kekdahnya buat utk ganti2..konon2nya jugak..nak pakai full set beautiful tiap kali pi keje..tapi, tataula..kalu jadi stkt angan2 kosong..atau pon mcmana..actually, pakai bengkung ni..bukanla jugak sbb nak kuruskan badan..tapi, lebih nak bentukkan badan aku yg oredi out of allign...perut geleber lagi bulging, peha mengembang, br***t kendur dan sebagainya..rasa mcm teruja bila ngk org berpantang bule susut berat pakai beautiful..tapi, aku rasa..sumenya itu skdr gimik saje..mana taknya, aku yg tak pakai beautiful pepantang ni pon bole turun sampai 19kgs! walau bagaimanapun, aku tak menafikan..lebih mudah pakai bengkung moden ni..kalu nak dibandingkan bengkung panjang..especially, bila tiba nak kene visit toilet bagai..:)

No comments: