Monday, November 22, 2010

Beratku naik..n Milan 1st dancing class(21/11/10)

Hari ni masuk hari isnin..by right berat aku dah turun ke-61kgs..tapi, sebaliknya...telah berlaku..yaaaa...aku naik 1 kg...so, dr 62kgs..now, i am weighing abt 63kgs..mmg bengang tahap gaban..tapi, nape plaknya aku nak bengang..atas kesalahan sendiri...yerrrr...byk no kesalahan aku dah buat pada minggu lepas..sbb tu jugak, i hate to attend mana2 open house or house warming mahupon menyinggah makan kat luar..kerana ia akan membuatkan aku seorang yg over-eating! dgn usia aku yg makin meningkat..of coursele..walaupon, hanya beberapa suap of nasty foods..akan menyebabkan..pop! berat aku naik semula...kalu dikenang2...mmg teruk jugak aku makan waktu housewarming umah kawan bebaru ni...antaranya..:

1) 3 ketul kuih seri muka
2) 3 ketul roti jala
3) 2-3 suap nasi dagang
4) semangkuk daging rendang

ini lom lagi termasuk..makanan yg aku dah bedal kat umah mentua dan mak aku di kampung...sungguh tak beretika aku waktu ketika itu...ape nak buat..nasi sudah menjadi bubur..usah dikenang kesalahan yg lalu...makanya, konon2nya..setelah dok whinning kat my honey dgn keadaan aku yg dah kembali montel semula...aku telah menetapkan regim baru...iaitu...mengamalkan makan sayur2an spjg minggu ini...konon2nya jugak..badan akan sedikit slim..utk menyarungkan kebaya bersaiz L..di hari ahad yg bakal menjelma ni...utk menghadiri majlis perkahwinan..rupa2nya sangkaan telah meleset...sbb, perut dah mulai kembali mengembang...cesssss!

oleh kerana itu..tiada angin...tiada hujan..aku telah membelek2 semula bengkung panjang 10 meter kepunyaan mak aku..utk dilitkan di perut aku...sblm2 ni..aku hanya pakai bengkung moden..Premium Beautiful...tapi, of coursela..yg ori & natural tula...yg sodap dipakai sebenarnya...

tahap ketensenan atas kegemukan aku bermula..bila aku terpaksa turut serta to join aktiviti dancing si Milan..si Milan..in her 1st class tidak menunjukkan response yg memberangsangkan...jadi, Mrs Loo-the trainer..telah memberikan cadangan supaya aku join sekali menari dlm kelas...dan yg lawaknya...aku rasa sprt..mak aiiiii...badan ini terlalu berat sekali utk diangkat...mana taknya..aku kene berjalan on my toes sambil have to keep my feet close...for sometimes, kene angkat kaki berlari2 satu bilik..yg bestnya, dlm dancing kelas tu..ade cermin besar..yg kita bule hadap aktiviti kita...dan ternyata, cesss...badanku besar sekali...dan sudah semestinya..lebih besar dari anak2 kecil yg berada dlm kumpulan itewww....agak memalukan juga...sbb mak pak..ade gak terjenguk2 ngk2 anak2 dorang yg attend the dancing class..mesti dok pk..haiyaaa...ape pasat..mak org yg montel tu join sama menari ngan anak2 dorang!

dgn itu jugak..aku rasa dah tak bule nak postpone2 lagi..utk mengtest our threadmill yg telah lama tersadai...makanya, smlm..kami telah ke Al-Ikhsan..siap2 mencari kasut jogging dan jugak baju utk aku pakai dlm kelas menari dan jugak sewaktu berlari di atas threadmill! kalu ikutkan..naik menggigil gak waktu membayar baju2 sukan yg aku beli..ade yg rm59..ade yg rm49 dan ade gak rm99! itu lom lagi masuk suar tight! nasib2 jek..aku jumpa suar tight murah dlm rm35..manakala yg spsg lagi..aku beli dgn rega rm89...man2 dulula..kalu nak beli yg lain..mebe tunggu my next trip to UK..kot2 waktu tu..sale pon tiba...utk baju aku beli dlm size M,L dan XL..while for tight aku beli dlm size M. sometimes, agak tricky jugak..punya badan sprt aku..bila gemuk...akan bersaiz 14-16..tapi, bila kurus kene pakai size 12-14...dan bila da kurus lagi...kene pakai baju 8-12...kekdahnya, macam kene beli baju bermcm2 saiz...hahahah

anyway, aku nak ucapkan time kasih daun keladi to my honey..sbb, belanja aku beli my sport outfits dan jugak kasut sukan...hoepfully, with this massive investment..kita bule sama2 jadik kurus..hooray!

No comments: