Sunday, November 14, 2010

Hari Ahad yg bz...

As usual..weekend merupakan hari yg membzkan..bz spending masa nak shopping groceries, beli ikan ayam di pasar dan juga nak spend masa dgn anak2. pagi2 lagi aku dah my honey dah keluar..terus breakfast cum lunch kat restoren makanan padang di bangi..byk jugakla yg aku makan..tapi, for surela nasi hanya sejemput sbb aku still on dietkan..kan..kan...antara yg aku makan adalah..

1) ikan kembung bakar
2) bergedil
3) limpa goreng
4) sayur pucuk manis

dah lepas kenyang makan kat restoren padang..aku dan my honey telah menyinggah di restoran yg specialize dlm menjual cendol..berdepan jek ngan sepital kajang...masa mula2 nak order..rasa mcm teragak2 juga..mana tak teragak2..sbb baru 55 hari..aku dah mula nak membedal ais...dan air manis bersantan...bila fikir dua kali...aku cakap dalam hati..why not just give a try..istilah pantang tukan...sama maknanya macam food intolerance..makanya, aku pon proceed mengorder dan merasa cendol yg menjadi sebutan ramai...lagipon, pada pendapat aku..no harm for trying sbb portion cendol yg aku beli veryla d kecik..

balik dr makan2 di tengahari..kami berdua pon dah kepenatan...sampai aku miss performance milan kat q-dees..how sad...mana taknya, aku ngk bukan main praktis anak dara aku sorang tu kat umah..kalih2, mak paknya lupa terlupa tarikh performance anak. manala aku nak ingat..sbb, tiap kali cari communication book dlm beg anak aku asik takde..mmg dorang ade antar sms..tapi, sms tu pon did not say explicitly..yg esok ade performance..ape daaa q-dees anak aku nih...kalu SR mmg dah awai2 dia gitau kat kita..so, that kita pon akan alert..sib baik gak..milan masih kecik dan tak paham..kalu idak..sah2la mengamuk plak ngan kami sbb tak pi antar dia join performance..

Dlm kul 6.30 ptg plak kami berlima ke alamanda..mikael as usual..duduk diam2 di rumah wif bibik..still young to appreciate n know erti jalan2..so, elok je stay jek kat umah..bebas sket dr penyakit berbahaya...kat alamanda..first of all kami dok kat mc donald..makan double cheese burger, minum sket coke, minum air milo ais, makan fries dan makan ais krim...selesai makan2..kami pi lak ke Mothercare..dan kasik sinila..aku shopping-mopping lagi...beli baju baby, baju aku, baju milan dan spec si harris..

Sejak ade anak 4 ni..aku tak kekok sgt nak kuar berlima tanpa mikael and bibik..si daniel pon tak byk songel..pandai bawak diri dan jugak kurang meragam kalu dibawa berjalan2...smmgnya, inilah masa yg ditunggu2 utk dia keluar melihat2 dunia luar..dan spending his time with his parents and siblings..

No comments: