Tuesday, November 02, 2010

Harris final exam performance..

Finally, aku dah dapat keseluruhan result for my son. mmg tak begitu memberangsangkan..his performance drop from 95 marks student ke 83 marks student. so, dgn ini..aku confident ssgt..yg harris will got number among the corotest di dalam kelas dia..

Kalu ikutkan mmg aku sgt2 sedeh...tak sangka..usaha keras di awal tahun selama ini..telah berakhir dgn sungguh sadis sekali..i was crying when seeing his result..but, nasi telah pon menjadi gugur..moralnya di lain kali..sekiranya aku tak sihat or kene gi outstation di lain exam..yg mana..aku tak bule nak menemankan anak aku belajar...makanya, afdhal sesgt kalu aku upahkan saje org utk mengajar tuition anak2 aku..tak yah aku nak pening2 kepala..or frust2 nonggeng sakan begini..

Kali ni jugak..aku confident..harris kalah di tangan his cousin..actually, bukan isu sapa menang sapa kalah..tapi, apa yg berlaku merupakan satu pengajaran buat kami semua..

Sejak kami pulang ke tanahair..serba sedikit..beberapa keputusan dlm rumah kami dipengaruhi oleh pihak ke-3. yg mana aku sendiri pon tak berapa selesa. mungkin sbb sebelum2 ini aku dah biasa independent tanpa gangguan sesiapa..jadi, apabila setiap keputusan nak kene consult dr org ke-3 or apabila ada plan2 atau keputusan2 kami terpaksa mengambil kira pandangan org ke-3..aku jadi betul2 tak happy. mebe, atas alasan ni jugak..if ada diantara keluarga terdekat yg memperlekehkan keputusan final exam harris..aku akan setenang2nya menjawab..

"mebe his performance drop sbb dia tak cukup rehat spjg minggu exam dan juga sblm minggu exam. bila balik rumah dia tak puas nak tgk tv dan bermain dgn adik-beradiknya or makan makanan kegemaran dia..membuatkan dia..refuse to mengulangkaji di rumah..he is out of focus sbb keletihan dan juga..mebe, sbb tak dapat perhatian sepenuhnya dr kami selain dr jatuh sakit di minggu exam"

just imagine..aku nak arrangekan harris balik umah naik van pon ade yg x setuju...sedangkan harris itu anak aku...dan sepatutnya sbg ibu..aku bebas utk membuat keputusan apa yg terbaik utk anak2 aku..hai ntahlaaa..naik sesak kepala otak aku nih...memikikan masalah dgn org ke-3.

selain dr faktor org ke-3..harris secara berterus-terangnya claim letih di sekolah sbb keadaan sekolah yg bising dan dia rasa tak ada kawan..sket2 pon nak membontot kat cousin dia yg sekelas dgn dia..surela, org tu lama kelamaan lemas dan rimas..so, the best solution atas masalah2 yg aku sebutkan tadi...adalah..pindahkan aje anak aku sekolah jauh dr cousin dia dan jugak less communication ngan org ke-3. dan apa2 keputusan dan jugak plan dlm hidup kami..biar aku buat secara senyap2 je berdua ngan my honey..aku harap my SIL takkan kecik hati kalu tup2 harris berpindah di sekolah lain..bukannya, aku tak mo tolong dia pindahkan anak dia sekali ke sekolah yg lain...tapi, disebabkan..aku tak mo kecoh2 atau rasa bersalah atau segan lagi..kalu2 usaha memindahkan sekolah tu gagal lagi mcm yg sebelumnya2..

Disclaimer: pihak ke-3 yg dituliskan di sini bukanla my SIL..tapi, org lain..so, harap jgn ada yg salah tafsir..

No comments: