Thursday, November 11, 2010

I'm hitting 63kgs..

I'm finally hitting 63kgs stlh bermandum selama beberapa hari. Yelah, kalu ikutkan..aku patut turun berat setiap hari isnin..tapi, oleh kerana aku telah melanggar pantang..maka, result yg aku dapat tu jadi lapse 3 days..as hari ni dah masuk hari khamis..

Hari ni gak..I made it again..makan sblm kul 5.30 ptg..dan hari ni dah masuk hari ke-2, aku makan petang tanpa nasi tapi hanya makan roti..bermula dr senin jugak, actually aku dah begin tukar beras kpd beras basmathi dan jugak mulai consume phytox..kesannya, perut aku terasa sedikit lapang. kalu ikutkan...mmg aku tak abaikan carbohydrate dlm hidangan aku..cume, dr segi consumptionnya saje, aku kira agak terhad disebabkan aku hanya makan 1/2 ke 3/4 mangkuk kecil nasi saje for my lunch. As for dinner, aku pelbagaikan lagi sayur2an dlm sup aku...mcm..sawi, carrot, lobak putih dan jugak sawi. sup aku kali ni..direbus dgn halia, lada hitam, lobak merah, kobis bunga, telur tofu dan jugak tauhu. bila dah lepas makan..mcm..eh, aku rasa tak kenyang plak..ini sume terjadi gara2..ikan merah aku yg dah mulai berbau...so, tak dapekla aku makan sup ikan bercampur sayur2an pada hari ini...sbb, tak berani nak take risk..kalu2 ikan yg dimasak tu betul2 busuk...tak pasal2 perut aku jadi lain mcm..dan seterusnya akan effect perut baby aku bila dia menyusu badan aku..

Hari ni jugak merupakan hari ke-3 dan jugak terakhir aku berurut ngan Kak W..rasa tak feel plak mcm hari sblmnya..hai, ntahla...

No comments: