Sunday, November 07, 2010

Diet yg hancus..

Bila dah habis pantang 44 hari..mulala..langkahku semakin panjang..pantang my honey ajak kuar..mulala..sibuk nak ikut..walaupon perasaan tu mcm 50-50%..yelah, tak ikut..takut my honey kecik hati..dan elok plak..hati ni bagaikan tergoda ngk sume org beramai2 keluar bersama2. sejak ada anak 4 ni...kami biasa keluar berlima sekali gus. kalu dulu..daniel akan stay at home..now, daniel mesti ada dlm our loop..nak2 plak...daniel dah pandai nak buat muka kesian nak join org keluar berjalan2. yg aku pasan, sejak dah beberapa kali dia join kitaorg kuar..mmg daniel dah pandai mengadaptkan diri..byk masa mmg dia behave..takdela susah sgt nak diatur..bila time makan, dia akan duduk elok2 di kerusi baby...dan bila dlm kete, mmg wajib daniel pakai carseat..sbb, aku dah tak larat nak stress2 nak melayan si daniel meronta2..sekejap nak ke depan dan sekejap nak kebelakang...tambah lagi..daniel plak suka sgt main stering kereta..while my elder kids..sprt biasa..akan sentiasa "gojek" berdua..terkekeh2..terketawa2..sampai aku dan my honey pon tak larat nak layan bunyi bising dorang berdua..

Berbalik kepada tajuk di atas..iaitu berkenaan diet aku...aku kira spjg cuti deepavali dan weekend ni aku dah byk kali tertewas..

1st-tewas makan malam kul 9.30 pm kat Kenny Rogers..mmg aku tak makan byk..skdr merasa2..tapi, aku tak dapat nak menahan utk makan 1/2 mashed potato si Harris dan jugak menghabiskan portion wedges sprinkle with herbs.

2nd-tewas dok join my honey and kids makan di kedai mamak pagi tadi..aku skdr rasa 1 potong roti telur my honey dan jugak beberapa cebis roti tisu si Milan..as for the drink aku just minum air milo tanpa gula...termasuk jugak tewas dok makan ayam goreng mamak..

3rd-tewas dok makan ayam goreng kailan my honey waktu temankan my honey makan kat Italees waktu dinner tadi..

Perghhh, betapa susahnya menahan nafsu..kalu sokmo dok keluar..sbb, tu jugak aku prefer..dok diam2 berkabung dlm rumah spjg tempoh 3-4 bulan nih..kalu nak kuar pon sekejap2..kuar rumah hanya ada urusan..but, hal ehwal makan..baik settlekan jek kat umah..yg buruknya...petang tadi, aku dok makan biskut crackers sampai 10 keping! ntah kenapa mentakedara lebih2 sgt..mcm, pesimis jek berat aku akan turun pada pagi isnin nanti..huhuhuhuh...kalu ikutkan, my target...dlm hujung bulan ni nak susut ke 60kgs..sekurang2nya, dapatla aku menyarungkan baju kebaya saiz L yang aku beli di butik di bulan pose yg lepas dgn selesanya...kalu ikutkan, mmg dah bole disarungkan ke badan aku skrg nih..cumenya...bila tang perut tu kena jaga2..maksudnya, kene always control makan..supaya tak nampak kebuncitannya...i must be determine in losing my weight more..sbb, kalu bule by end of december....aku dah mencapai berat 56kgs..yg mana, aku dah bule sarungkan semula baju suit aku tanpa rasa susah hati...

No comments: