Thursday, August 26, 2010

Kain bengkung...

Finally, aku manage mencari kain bengkung yg setanding kualiti ngan kain bengkung mak aku..setelah beberapa kali asik tersalah beli kain bengkung...Baru kali ni, aku dapat carik kain yg betul..dan nama kain bengkung tersebut adalah..

Japanese Cotton yg berharga dlm rm18++ dan setelah less 20%..aku dapatla beli dgn rega >< rm 15++ semeter. So, smlm..kekdahnya..aku telah berhabis dlm rm90 di Nagoya Tesco...sbb, berbelanja utk kain bengkung spjg 6 meter. Lepas shopping di Nagoya..aku terhenti kejap kat kedai baju kurung..Dan yg tensennya, baju kurung yg aku beli..pada hari pertama atau sehari sebelum raya..telah turun harganya dlm almost 50%! Rasa mcm nak menjerit pon ade...Tapi, takpela, mebe bukan rezeki aku...So, dgn tak melengah2 lagi..aku terus sambar beli 2 pasang baju kurung...yg mana aku tgk sama jek kualitinya dgn rega baju kurung rm120 yg aku beli pada awal bulan ari tu...tetapi dgn harga hanya rm60 spsg..perghhh, sungguh sadis..The reason aku tetap beli baju kurung tersebut...sbb, byk baju2 aku skrg yg dah tak muat...dan kebetulan plak..baju yg penjual tu jual kali ni..saiz XLnya agak besar dan bule fit plak kat badan aku...

Habis shopping kat Tesco, aku terus kal Kak Idah...siap2 nak hantar bengkung mak aku yg dah terkoyak..termasuk jugak utk hantar bengkung baru aku utk siap2 dijahit...Sampai umah Kak Idah, ade gakla merepek meraban..berborak memcm..Ade gakla dia citer pasal my mil..and as usual..hanya yg baik2 ajelah yg aku citer pasal my mil aku..heheheh...

So, apakah agak2nya strategi lepas ni yea? Mmmmm, mebe aku kene siap2kan brg2 nak pi sepital plak..Baru, aku pasan..yg aku kene carik creme B-Phantene utk my small baby nanti...

No comments: