Friday, August 13, 2010

bengang..

kkdg agak heran jugak ngan diri sendiri..asik je nak marah2 atau rasa bengang. especially ngan maid sendiri. mebe sbb aku rasa mcm tak dihargai atau terkecewa dgn maid sendiri yg tak berubah attitudenya. yeee...aku paling tak suka ngan peel maid aku yg...suka buat aku sakit ati bilamasa aku berbaik2 dgn dia..elok2 aku nak kasik dia 3 pasang baju raya..terus terbantut jadi nak kasik 2 aje..

alkisahnya mlm tadi..aku dah siap2 kasik dia baju raya baru..2 pasang sumenya. aku sangkakan..esok paginya bila dia bangun dr tido dia akan bersemangat buat keje..tapi, apa yg aku harapkan adalah sebaliknya. terus-terang aku rimas betul keje ngan org lembap ni..bayangkan dr aku bersahur sampai aku habis bersahur..bibik aku masih lagi tak siap2 susun majalah aku di atas kabinet..lembap tul mcm kura2..bila aku dah hint2 gitau yg skrg ni dah lewat..dia leh wat takde feeling je. geram tul aku dibuatnya. aku ni punyala baik ati siap mandikan si Milan dan Daniel...tapi, keje dia di bawah masih tak siap2 lagi..heran bin ajaib betul aku dgn manusia mcm ini..dan aku paling tak suka org yg tangguh2 keje..tunggu esok nak sekolah..esok tu jugak baru nak sibuk2 letak baju kat tingkat atas..yg menambahkan aku berang..bila...aku balik dr Q-dees, dia bule plak tak masak sayur lagi..dgn alasan si Milan dah tak makan sayur..Aku pon, ape lagi..fire ajelah maid aku tu..yelah, takkan kepala dia tu tak pikir yg Si Daniel tukan makan sayur..dan aku pon sblm2 nikan dah pesan utk bibik masak sayur baru hari2..kkdg tataula camne aku nak describe maid aku ni..bendulke..buat2 tak tahuke..atau bangangke...tapi aku cube bersangka baik..yg dia ni lurus..dan kbykan keje sumenya nak kene bersuruh. pening jugak kepala aku..it seems like dia tak bule independent dan tak bule diubah rutin hariannya..dia akan jadi confuse..dan mulai kelam-kabut. mebe aku kene guide dia satu persatu berkenaan jadual keje..kalu tak mmg ngong...tak berapa pandai nak membahagi masa..

No comments: