Saturday, August 07, 2010

Agak sedikit sihat..

Alhamdulillah, terasa badan aku sedikit sihat..walaupon selsema masih ada. Mebe berkat byk berehat dan dapat tidur yg cukup..Makanya, aku dapat recover a bit. Tak yah susah2 pi klinik amik ubat..that usually happen to me, whenever I fell sick..berehat secukupnya..melainkan kalu terlalu teruk..barula aku nak terhegeh2 pi ke klinik amik ubat dr doktor..

Today, I am officially 34 weeks pregnant. Badan pon dah bengkak2. My honey ade gak urut aku tadi..dia kate, hampir keseluruh badan aku bengkak. Sejak tak sihat ni..aku lak mcm kurang selera makan. But then, aku rasa lega sgt2..sekurang2nya kepala aku yg mcm bebal ni..dah rasa mcm sedikit ringan..Mungkin jugak berkat melabur duit kat Serenity Spa Jumaat lepas..walaupon, org SPA tu tak berani nak urut aku sekali rap lama..at least, adela terasa perubahan dlm diri aku..Aku rasa, mebe ini gara2 aku gatal2 pi angkat 1 dozen air mineral 1.5L waktu shopping di Giant minggu lepas. Tak pasal2, terus badan aku rasa lain mcm.

Ni ari gak, aku byk spend masa ngan bebudak. Had my time temankan Harris wat exercise BM. Terus-terang aku katakan..his BM sememangnya hancur..dia tatau pon ape itu lelabi, kekisi, jejari, lauk-pauk dan jugak anting2. Sian anak aku...Malamnya plak after aku balik dr makan pizza...aku wat ulang kaji semula ngan Harris...Just ingatkan dia..ttg simpulan bahasa dan maksudnya..Mmg aku perasan sejak aku bz siapkan thesis..aku tak punya byk masa ngan anak2. Lately, bila dapat luangkan masa ngan dorang..aku rasa puas dan happy sgt2. Nak2 plak my baby pon dah membesar dan pandai berjalan..yg mana aku tak rasa susah mana nak jaga dia...His all time feveret now is jalan sana dan jalan sini..pada aku, my baby takdela byk songel sgt utk dijaga..In fact, hari ni aku ke Pizza ngan my honey siap bawak sekali my baby...Aku tahu, my baby mmg kemaruk nak berjalan2. Asal nampak my honey start engine kete dia dah terjerit2 dan tak sabar2 nak kuar sbb takut kene tinggal..

Selain tu..utk preparation raya..aku dah siap2 belikan baju 2 pasang utk bibik. Cume, aku tak kasik lagi baju tu kat dia..At least, dah lepasla satu lagi tanggungjawab aku berkenaan hal2 umah.

No comments: