Thursday, August 26, 2010

Bibik tertidoo...

Tatau aku nak cakap ape ttg bibik aku neh...nak marah? bengang? geram? kesian? ntah...mcm2 pon ade..Kalu nak dikasik muka kesian..selama2nya pon nanti aku jugak yg makan dlm..

Alkisahnya, bila secara tak sengaja..aku tak terus tido lepas sahur..Si bibik, yg aku dgr dah mula kemas tingkat bawah...tiba2, aiiii??? apesal senyap semcm sampai kul 6.42 pagi...semayangke dia?? rupe2nya...laaaaaaaaaaa...tertido....hish! aku tak suke tulla ngan org keje curik tulang camni...mebe, akan ada sore2 sumbang akan cakap...

"Mebe bibik penat kot.."
"Mebe bibik ngantuk kot.."


Tapi, sorry naik lorryla..sbb aku mmg takleh terima alasan2 mcm kat atas ni..Sbbnya, kalu aku terus biarkan..rutin ni akan berlarutan sampai bila2..dan sudahnya..aku jugak..yg susah nanti..Mebe, dia siap budget yg aku akan tertido lepas sahur...tu, yg dia pon budget sama nak tido..satu jekla halnya bibik aku ni..suka sgt ikut2 majikan dia..kalu majikan terbongkang..dia pon nak terbongkang...Hish, tak bule buat org sng langsung! Yelah..manakan dia tau..malam tu aku tak tido malam sampai 2-3 pagi..Yg dia tau...eh..majikan leh tido atau bangkit lambat..makanya, aku pon nak tido samaaa...hampagas tul! Sib baik, aku dapat pantau perkara ni awal2..Ini pon, siang ari..aku dapat tau..dia ade peel suka layan Sinetron..Kkdg, anak aku si Daniel & Milan tu..dibiarkan tgk citer Sinetron...sdg dia lak mandi dlm bilik air...Kok ye pon..bagila si Daniel & Milan tu citer yg membina minda sket..Takkan nak belaja bahasa Indon kot!

No comments: