Thursday, August 19, 2010

Harris's test results-prestasi yg agak merudum di bulan puasa..

Harris dah get back most of his papers bebaru ni. It just matter, his teacher belum lagi passkan kertas Maths and Science...Takat ni...mmg prestasi Harris telah menjunam. Mebe, sbb aku pon tak monitor sgt dan tak suh dia beriya2 buat latihan sbb notice diberikan di saat last2 minute. For agama he scored only 82 while for BM I&II he got 86 for both papers dan utk BI as usual dia tak begitu bermasalah..so, dapatla 100. Harapannya kini adalah pada paper Maths&Science..andai he corot in these 2 papers..gamaknya..his average mark only 85 and above only. I just hope, he could maintain dlm 90+..border line pon tak apa2. Asalkan he is still maintain. Kalu result kali ni kurang memberangsangkan...aku pon takdela nak kecoh mana..coz its only test..mebe, for final year he has to work more to maintain his prestasi. Lagipon, mistakes yg dia buat utk paper BM kbykan adalah careless mistake..dok salin semula perkataan dgn ejaan yg tak betul. Mebe sbb mengantuk..sbb, exam pon during fasting month. Sometimes, lepas sahur pon dia tak terus tidur..instead..lagi dok layan tv or layan game kat laptop...

As for today, he woke up for sahur dlm keadaan mengantuk. Makan cereal..Pehtu, terus cergas dok layan tv..UPSR punya exercise program. Dlm kul 6.30 pagi..I was asking him to sambung tido..kalu tak nanti harus mandum dlm kelas..

We depart from our hse dlm kul 12 tghari. Sprt biasa, Daniel mesti sibuk nak ikut aku pi keje..Aku agakkan mesti dia sgt2 boring dok umah. Sblm pi sekolah Harris..we drop by 1st kat Giant..Beli lemon, jagung, pears, cereal bebudak dan jugak sabun cuci pinggan. Lepas shopping aku curi2 masa tgk baju raya..yg alahaiii sume saiznya kecik2 belaka...mmg confirmla tak muat utk aku...Terus terang towards d end of my pregnancy aku rasa cukup2 tak selesa..sbb, perut dah sarat...aku lak rasa mcm sesak banget pakai baju tak muat...Rasanya, terpaksa jugak invest 100-250rm utk beli baju kurung mahupon jubah utk dipakai sementara...

NEW UPDATE OF HARRIS'S TEST RESULTS

BMI -86
BM II -86
BI -100
Agama -82 (kes malas belajar punya pasal)
Maths -90
Science -92

Average Mark excluding Agama -90.8
including Agama -89.0


Nota Kaki: Prestasi yg agak merudum..bila sang Ibu takde masa nak jenguk2 sgt study anak..Sure sgt2la dalam report card Harris nanti..dgn average mark passing betul2 90..mesti nombor yg dia dapat tu akan berekor2..Btw, aku takdela terlalu ralat ngk result Harris sebegini..disebabkan ini adalah hanya ujian bulanan..Cume, harapan aku..Harris akan berusaha dan meningkatkan prestasi dgn lebih baik lagi dlm peperiksaan akhir tahun nanti..

No comments: