Thursday, June 03, 2010

Si menggeletis..

Dah pukul 2.37 pagi..tapi, mata aku masih lagi tak lelap..dok melayan internet. mengsetelkan my order. Came to know yg my friend's contena this time will punggah all the goods on 9th of June. Terkedu mak skjp coz tak sangka this would happen. I just pray hard that all of my orders to arrive before 9th. Kalu tak..alamatla, kene shipping charge mahal lagila aku gamaknya..frust nonggeng jugak kali ni..sbb, kontena my friend tu kosongla plak..unlike my other friend sblm ni..sampai tak muat brg2 nak masuk kontena..akibatnya..brg2 aku terpaksa dipost to mesia..thru shipping agency!

Aku pon dah settlekan problem yg menyerabutkan kepala aku sblm ni abt my bibik yg dok pakai baju2 terdedah dada, perut, pusat and spenda. Pagi tadi lagi aku dah settlekan perkara ni when I entering her room and asking abt her sleeveless top. I also really have no idea..dr mana I've got all the strength to be firm wif my maid. Its mebe because aku pon dah malas nak pk n pening2 pala.

When I refer this matter to my honey and my sil, their answer would be just warning her to keep her own baju and make sure she not wearing it in the house anymore. Tapi, sungguh2 aku dah tak confident ngan maid aku sendiri..Tak kirala, apa alasannya dia nak pakai baju terdedah2 and also seksi-meksi it hanya utk dipakai dlm bilik or whatsoever..still, possibility for my honey to stumble upon her..kot2 malam2 turun ke tingkat bawah dek nak makan atau nak minum tu tetap ada..while myself mase tu plak..dok berpantang n tak dapat ke tingkat bawah...and for surela kepala aku ni tak bole nak imagine banget2 camne kalu bibik aku tu menggelitis saje dok pakai baju2 tersebut bila my honey balik dr keje...Manakan aku tahu, apa aktiviti dorang kat tingkat bawah??? So, dr aku serabut2 kepala..baik aku settlekan perkara ni by asking her to give me all her tak senonoh punya baju...yg mana aku gantikan ngan new t-shirt sumenya...

Kalu ikutkan hati geram aku..mau jek aku nak buang sume baju2 tak senonoh tu dlm tong sampah..but then, I was adviced by my sister to still keep the bajus...sbb, baju tu milik maid aku...Mungkin jugakla..org yg not in my shoes will not know what is my feeling...but, once they have gone thru what I've been facing right now..sure, dorang pon akan melompat mcm aku...

Bila aku tanya my maid, why didnt she button her blouse 2 days ago till exposing her bra, tummy and navel..and her answer was..

"Tak tahu.."

and I was asking her again..

"Bibik sedar atau tidak baju kamu tu lagi terbuka.."

her response..

"Baju itu mmg lagi suka copot2"


dan aku still dgn tak putus asa terus bertanya..

"Kalu ye pon suka copot2, masakan kamu itu lagi tak perasan baju kamu lagi terbuka sampai nampak bra, perut dan pusat kamu. Apa kamu itu hilang malu? Paling2, malam itu saya yang nampak keadaan kamu begitu..Kalu bapak yg terlihat kamu begitu, apa kamu itu tidak segan? Lagian, kalu org lain yg melihat...Lagi dipikir pembantu sy itu otaknya sprt org senteng"

Mmmm..whatever you feella bibik...I know..I maybe blunt..Tapi, gua tak simpan dalam OK. Baik aje gue express dr gue diam2 tapi lepas tu gua makan hati..Kalu ikutkan, hati aku ni lagila sakit ngk bibik berpakaian mcm itu..sprt mcm ade agenda tersirat..kekdahnya, mcm saje nak tayang2 body kat suami majikan! Perangai persis menggeletis..Nasib2 je, aku tak pernah kantoi dia tu menggatal ngan laki aku...Kalu tak..mmg 24hours ko dah kene sack ngan aku w/out reason! Bila perkara ni berlaku..terus-terang aku dah mulai give up..dr bulan ke bulan..ade jek penyakit dia mcm2 yg aku kene pk..So, kalu dia buat hal lagi pasni...better ajelah aku let her go..Sbb, aku dah tak larat nak serabut kepala....

No comments: