Tuesday, June 15, 2010

Cuti2 Malaysia..

Plan utk bercuti ke sebuah Pulau...Mebe nak ke Langkawi. Dah tgk rega tiket dalam rm700+. Accomodation, mebe pilih yg murah2 je..dalam rm100-200++. Sbb, just nak dapatkan accomodation yg bule berteduh dan tidur sementara menunggu hari2 seterusnya nak berjalan2. aku dapat bygkan mesti kitaorg akan flat gile. Coz, mmg tak plan nak bawak bibik sekali. Bibik hs to stay home. Jaga rumah...Takut2 pencuri pecah masuk..Sambil tu, bulela bibik relax puas2..Takde sape nak kaco..dan takde sape gak nak memekak kat dia..Nak bising2 mulut. So, bibik bule stay ngan aman...At the same time, aku rasa..mesti jugak dia miss ngan sore2 kami sume..Hahahahha..

Plan kali ni..mcm nak ke Langkawi. I would say, perhaps my last trip before my young baby due to arrive. Harris already asked abt my promise to have a break during his schoold holiday. But, I just turning back his question...Sama ada dia ade score 100 for any of his subject..Again, aku pon tak harap Harris to score sgt coz dia baru baik dr demam waktu nak exam. I would imagine..mesti dia dapat nombor berbelas2..sbb, dalam kelas dia kesemuanya pandai2. Markah utk BM berlambak dlm 100. As long as Harris average mark is 90+, it should be fine for me. The best, kalu dia dapat average 95+, itu dah memadai buat aku utk masa ini. Aku pon, takdela pulun sgt suh dia study gila2 for his exam coz kami dah buat preparation agak awal. Sampai, dia pon dah masuk tahap bosan..asik kene belajar dan belajar during week of exam. Kalu ikutkan waktu exam week jek Harris bz study. Dah lepas2 tu, mulai santai...Ikut suka2 aturkan jadual dia sendiri...

Hari ini, Harris minta aku buatkan aktiviti utk dia..Nampakla dia try to follow the jadual. Yg herannya, by 12 noon,sume org dah siap makan..berbanding kalu aku tak monitor schedule di rumah..Mmg alamatnya, sampai kul 2-3.30 petang si Bibik masih lagi terkial2 mencuci pinggan atau nak mop lantai.

No comments: