Tuesday, June 08, 2010

Daniel is sick..

Malam tadi suhu Daniel naik tinggi. Aku plak risau..sbbnya, baru je dia baik dr demam abt 1-2 weeks ago and now..dia dah demam lagi..Pagi2, aku dah sibuk2 nak ke sepital. Sblm pi sepital, aku dropkan dulu bibik wif Harris and Milan kat Giant..Suh bibik bawak bebudak tu shopping and main kat playground di situ. Lama gak aku nunggu kat KPJ...sejak anak-3 ni, aku rasa..mcm takde perkara dlm dunia ni aku tak bule buat tanpa bibik..melainkan..bab nak sental2 umah sampai jadik berkilat..biar ajela kasik kat org..so, that aku leh concentrate ngan keje, somi and anak2. Bukannya, aku tak bule buat keje2 umah..sgt2 bole...bahkan lebih baik dr std bibik aku sendiri..

Aku tgk bibik mcm cuak2 dan letih pi bershopping ngan bebudak..haaaa...baru ko tahu,,,,yg selama ni aku pi bershopping tu pon makan tenaga gak and mmg jugak letih sambil melayan kerenah anak2. But, still i manage to do it eventhough bibik tak join sekali. Sometimes, kepala aku sprt berfikir..haiiii, takkanla nak bawak anak sorang pon mesti bawak bibik sekali??? Rasanya, mcm spoil the mood je kalu....sokmo ke sana ke mari mesti nak kene bawak bibik...

Ok, kita tinggalkan citer bibik..as for today, aku telah tanpa sengajanya membelikan Daniel kasut ala2 crocs..Rega rm10 jek...Kalu ikutkan, minat je aku nak beli yg original punya as what I did for Harris and Milan, but then..pada aku tak sume benda dlm dunia ni aku nak mengejar brgn branded...

Selain tu aku sgt2 gembira..sbb, dapat tau, yg ubat2 tu sume aku bule di KPJ dgn rega murah...tak yah dapatkan consultation doktor..tapi, beli jek ubatnya di situ..so, ok sgt2la kalu camtu..sbb, kkdg bila jumpa dr bukannya apa sgt yg dorang consultkan kat kita selain kene nunggu Q yg lama...To be honest, I hate going to hospital and I hate too nak telan2 ubat segala..

Office story..I've been checking my staff work fr home. Sorry to say, I am not satisfied wif what he has done. But, aku pon maleh nak bising2..as I know, I can manage to do it..Cume, I feel piss off, like the staff is taking advantage of his superior to check their work should any mistake to happen..Still, aku takleh nak salahkan my staff jugak..coz, suppose his work is more towards engineering and bukannya keje2 management..Just, harap sgt2la, aku leh control my emotion utk tak mudah melatah dan marah2. Sometimes, mebe jugakla betul cakap adik aku..yg I may be seemingly as a nice person tapi disebalik rope aku ni, I can be strict too wif people.
Sorryla yek, aku ni bukan manusia yg suka ditindas..dan lagi..mebe, aku pon skrg ni dah biasa asah bakat pi drill my own bibik almost everyday. Menyebabkan, aku dah tak kisah langsung nak tegur2 org if I feel dorang tak wat keje as according to my standard.

Selain tu, aku jugak happy sbb hari ni..I am able to know more..camne nak apply for Petronas License. Procedurenya lebih kurang jek ngan the way to apply for MOF cume adelah beza sket2..

My honey plak still hasnt finalize name for our trading co. Aku lak...mmg langsung kering idea nak letak nama co apa..Still remember lagi, camne aku dan my honey brainstorming to get the company and logo..rasanya, tak silap aku..waktu tu aku masih pantang lagi kot..Nampak sgt serabut gila my honey masa tu dok memk macam2 camne nak buat nama company..Dan dgn bangganya, within 1 day or tak sampai 1 week both of us can settlekan segala keserabutan my honey masa tu...Mmmm, mebela kot, kalu nak pilih isteri..tak semestinya yg cantik dan tau melawa sahaja..Tapi, carikla yg cerdik yg bule gunakan akal..yg bule selesaikan masalah somi ade ketikanya..

No comments: