Wednesday, June 09, 2010

Kurma..

Hari ni aku masak daging kurma. So, sebaik my honey dah inform he is on d way back home..bolehla aku cepat2 masak nasi. makanan kami sejak akhir2 ni sgt2 sempoi..but, at least..merasa jugakla my honey air tangan masakan isteri sendiri. anak2 pon, nampaknya lebih berminat nak makan sayur air and daging steak. so, nampakla sket variasi pattern makanan dorang berbanding sblmnya. si daniel lak aku dah separatekan portion kurma utk di buat makan petang..sbb, aku tau daniel ni ala2 melayu terakhir yg makan kari dan kurma berbanding kakak dan abgnya...mebe, lepas ni bolela kot aku masak spaghetti..kalu ikutkan memasak ni keje sempoi..tak sampai 1 jam pon leh siap masak..untung jugak ade bibik bole kemas dapur..kalu idak, alamat lagi semputla aku dibuatnya..

masa pon sgt2 cepat berlalu hari ni..dr celik bangun pagi sampai ke petang..aku byk menghabiskan masa di dlm bilik. bibik plak dok tonggang terbalik sejak tengahari melayan kerenah bebudak dan jugak kerja2 rumah.

akhirnya, bibik buat request jugak nak kal indon to get no. BNI account to transfer her money. elok plak, bila dah dapat no., ade detail lain lagi plak yg tertinggal..mcm bank branch, alamat bank, nama org yg diantar dan segala..makna kata, ni ari tak dapat jugakla aku nak buat transfer sbb detailnya tak cukup lagi...

citer lain..waktu aku dok tidy up peti sejuk..mcm2 je makanan ade..my kids dok beli yogurt lagi sdgkan kat umah dah ade yogurt..so, aku pon ape lagi bising2. i told gak my bibik, y did you buy the yogurt for the kids while u knowing that there are still yogurt at home?? and then she answered, it was because harris already picked it from the shelves..i was replying her back by saying..that she has to stand firm, whenever, the kids cannot buy..they cannot buy...and they still insist..just take the stuffs that they want..and then, when the time you are about to pay all your goods, just tell the counter lady, that u dont need them.

ntahla, mebela bibik aku ni tak reti say no..yg aku ngk, kalu anak aku merengek2 nak makan sesuatu say makanan kat rumah yg belum dibuka..dia mcm tak sampai hati nak ngk bebudak tu merengek lama2. sdgkan peel bebudak ni bukannya kita bole nak layan2 sgt!

i made another check of my bibik 1st trial shopping..for me, she is under category fail jugakla..like dunno what kind of groceries that she has to shop in the shopping store. kalu ikutkan, bukannya dia tak nampak all the types of onions, garlics, cabbage and also potatoes yg aku besa beli. yg dia beli..amboi..jenis yg mahal2 gitu..but then, aku takdela komplen menda..sbb, for me, my conclusion..my bibik ni satu hampeh pon tak bule buat..kecuali bab2 mop lantai, lap2 perabot, cuci2 baju(kkdg baju yg dibasuh masih berbau lagik dan dia leh buat bodoh mcm baju tu tak berbau..and it also happened twice..yg mana, akunye cadar kene taik burung..dia bole buat bangang..to still iron akunye cadar..dgn takde belas kasihan..aku kasik balik the cadar back to her, for her to handwash and iron semula...and it was unfortunate too..eventough bibik dah cuci sekali lagi..still, the taik burung marks tak ilang..so, i was explaining to her..there is no point to do a job twice..if u knew fr the beginning that the cadar is dirty, y you are fooling urself to still ironing the cadar? kanke now, dah kene buat keje sekali lg...)

No comments: