Sunday, June 13, 2010

hari ahad

hari ahad..takde ke mana2..just pi breakfast roti canai n ayam goreng kat kedai mamak wif my honey and then terus ke tesco membeli belah keperluan opis and rumah. balik dr tesco..pi plak umah mak cik siti..anak lelaki dia kawen...kenyang perut suka ati..sbbnya, makanan yg dihidangkan sumenya lazat2 belaka..yg paling aku suke sekali is carrot cake dia..mmm, pandai betul mak cik siti ni merasa makanan..memang pueh hati bagi duit sumbangan rm50. selain sedekah, dapat jugak merasakan masakan sedap. kenduri kali ni, aku just pi ngan ayu, jiran depan. ayu, mak budak 5 org anak..umur pon dah 35 tahun, tapi, aku ngk sentiasa ada seri nampak muda. sbb tu jugak, aku takde pon memanggei dia ngan panggilan kakak. harap2nya tidakla dia terasa..kalu ni, aku pi tanpa my honey...sbb, my honey terpaksa rushing pi opis sbb server man dah sampai nak fixkan our server dlm opis. natijahnya, terpaksala aku layan bebudak dua org ni sorang2. as usual, terpaksala aku ke hulu ke hilir dahulukan perut anak2 dan kendian barula sibuk2 nak uruskan diri sendiri. ayu plak dah hint2 nak kene balik cepat. sbb, aku pon paham gak...mesti tak sedap ati...coz dia pi kenduri..tapi, tinggaikan anak 5 kat umah sendiri2. kalu ikutkan, kalu nak sng mmgla elok je angkut sume org..tapi, again yg letihnya si mak tu jugak sbb nak kene entertain sume bebudak tu sorang2. ade gak terpk nak bawak bibik. but hv 2 cancel d plan. coz n then aku gak yg susah nk kene tunggu bibik plak abis mkn. lig ke smlm, pon bibik seems prefer to eat at home waktu kami kuar mkn di restoren. kalu ikutkan, mmg resposibility bibik to entertain anak2 aku terdahulu baru kendiannya pk nak entertain akan diri dia..smlm pon, nampak bibik mcm tak lepaskan peluang..sbb dia tau yg my honey bayar bill for almost rm100 utk kami anak beranak makan.

balik umah, aku dok layan anak2. si daniel dah pandai main tembak2 and pegang control x-box mcm org beriya2 main game. si milan, dah makin pandai melukis..while si harris as usual..dok bz ngan his life wif his x-box game..

cadangnya nak pi opis sambung keje..tapi, terpaksa cancel...

No comments: