Sunday, June 13, 2010

Daging steak..

Sejak dua menjak ni, kami sekeluarga rajin nau makan daging steak. Just homely cooked by me. Tak susah mana pon nak buat. Perap aje ngan minced garlic, sprinkle wif salt, pepper, rosemary and parsely..kalu rajin bule add some Lea&Perrins Sos and finally, wrap over the meats wif HP BBQ sos. For the sayur plak, we just had steamed asparagus wif baby tomatoes. Yg kemudainnya kami makan bersama2 fries and nasi putih.

Anak2 pon nampaknya sama tumpang sekaki..join makan daging steak. Rasa nyesal plak aku tak beli steak knife kat TESCO smlm. Cancel the tot of having the steak knife yesterday sbb konon2nya dah beli Viners knife fr UK. Itupon aku just beli 6 pieces of them. Bila pk2 balik..Eishhh, mcm sayang plak aku nak lanyak steak knives Viners ni habis2an. Nak2 reganya aje dah dekat rm100 compare to TESCO brand yg cume 1/4 dr rega Viners. Bila pk2, terasa rugi plak, nape tu ari aku tak terus beli sekali 2 set. Sebut pasal shopping ni, kkdg mmg kene tarik nafas dlm2, tak bule nak ikutkan hati sgt...Just spend mana2 yg penting2 saje sudah memadai.

Bila ngk menu kami sejak dua menjak ni..mmg no wonderla if I am carrying a baby boy again.

Lain citer, Daniel semakin dah mulai berani berjalan hingga 5 tapak. Aku pon dah siap2 transfer duit ke bapak maid aku di Indon. My fren ade gak yg takut2kan, better pi counter to transfer money rather than we just do it on the web. Tapi, aku dah biasa buat byk urusan guna web. Nak2, aku lak skrg tgh berbadan dua..Tak kuasa nak ke sana ke mari cari parking dan berpanas2 hanya nak buat transfer. Org yg nak ditransferkan duit plak, asik je leka2...Mana taknya, bila aku suh dia double check the info yg dia kasik kat aku..Masih lagi ade pembetulan yg perlu dibuat walaupon di saat pagi tadi aku transferkan duit tu ke bapak dia. Dahle, I was told yg kalu info tak betul, the money will not be credited to her father's account. Hai, ntahlaaa...

Cuti sekolah ni mmg kami tak ke mana2 sgt. Aku just bawak bebudak ke playground n KLCC..ade masa mebela bule ke Pavillion. Itupon, kalu my honey betul2 free. Sale pon dah nak mula..cume tataula nak pergi atau pon tidak. Takde errand apa2 pon kalu nak KLCC kali ni..melainkan shopping baju atau jeans anak2.

No comments: