Sunday, June 27, 2010

Weekend story..

Today is Sunday. We just staying at home most of the time. Cooking some delicious dishes for the family. Eventhough, I was a bit busy..still ade masa nak curi2 ngk resepi on the net. Mmg agak meletihkan but yet fun!

Seawal 5.10 pagi aku dah bangun. Bibik still tak bangun lagi..katanya, jam yg aku kasik tu dah tak berfungsi. Mmm, kalu aku tak turun bawah tu..mmg alamatla..ntah kul bape bibik aku tu reti nak bangun. Dlm pagi hari...akhirnya aku dapat idea..how, to manipulate my writting setelah beberapa hari otakku telah menjadi beku. It is dreading too, when come to know, tomorrow is Monday. Argggh, sungguh cepat masa berlalu. Yet, aku masih tak siap keje..Dlm kul 8 pagi..I was decided to find back my katil dan sambung tido..and after that woke up again dlm kul 9.15 pagi terus keluar date for b/fast kat D'Bukit wif my honey. Lepas b/fast aku terus pi pasar. Beli garlic, 2 whole chickens, daun bawang, tempe, kiub ayam, kailan. Balik rumah, terus dropkan groceries..dan terus zoom ke opis sbb my honey nak serah kunci kat this IT guy to fix for our server. On d way to opis, aku bawak sekali Daniel. Nampak sungguh dia happy...tapi, alamak...punyala tak reti nak diam dok ke sana dan ke mari...

Sampai umah, terus bersilat kat dapur..masak ketam goreng, daun ubi rebus, kentang rebus, telur besa dan telur asin rebus. Pehtu, pilih2 ayam yg nak dibuat anak2 makan utk esok harinya. Kendian, terus sambung perap apa2 bahan yg patut utk roasted chicken resipe recommended by Jamie Oliver. Perghhhh, mana ajela aku sempat nak buat apa2..kalu dah asik sibuk manjang...

No comments: