Sunday, September 19, 2010

My newborn baby...4th child..after delivery weight-79kgs from 82-83kgs..

Alhamdulillah..Akhirnya, aku telah selamat melahirkan anakku yg ke-4 merangkap puteraku yg ke-3. Pengalaman bersalin kali ni..aku kira agak sempoi..sbbnya, aku lebih rileks..cool dan tenang..sempat lagi makan cheesecakes yg aku baked hari sblmnya..selain makan nasi ayam dan minum air gas...bila terkenangkan kembali...air gas yg aku minum bersama2 dgn ais...alahaiiii..alangkah sedap dan freshnya..ade jugak aku cube2 minta my honey minum air coke after baby is delivered..tapi, my honey plak tak kasik..he..he..he..mebe, dia takut perut aku masuk angin..sbb, sebaik lepas melahirkan...mmg perut aku betul2 sakit...sbb...angin punyala byk..atau mebe sbb, lepas melahirkan..aku selamba badak makan sket burger Mc D and also fries disebabkan dek kelaparan..dan hanya Mc D yg open 24 hrs..utk aku dan my honey nak isi perut selepas keletihan menunggu kelahiran anak kami yg ke-4 pada pukul 11.30 malam..

As usual..beranak kat mesia..aku tak bule nak mobilize sgt..sbb, perut dok kene pasang dgn alat to monitor heart beat baby..yg mana, aku sgt2 benci...mana taknya..aku takleh bergerak..and terpaksa statik duduk kat katil labour room sampai sakit2 pinggang..

Actually, aku start sakit..pada pukul 9.30 pagi..18/9...but then, aku takdela nak amik peduli sgt..around 10.00 am..sakit tu datang dan pergi yg mana aku leh bertahan..dan about 2 pm tak silap aku..show dah mulai keluar..tapi, takdela byk sgt..alhamdulillah gak, aku sempat tido..sbb, mlm sblmnya aku tido kul 3 pagi...so, kurangla sket rasa letih...bangun tido..sambung lagi makan satay..makan cheesecakes 2 slices...dan minum air gas dan air bunga...Kul 8.30 malam baru tergerak nak pi sepital..dan sampai2 labour room..nurse check aku dah 7.5cm dilation..tapi, nasib aku sungguh tak baik..1.5 jam berlalu takdek progress..walaupon dah kasik water drip..until, Dr Ras did something kat vagina aku..barula..aku rasa..kesakitannya...masa tu dah 8 cm dilation..terus kendiannya sakit tu datang mcm nak meraung2...sbb, mebe sbb dah sampai ke kemuncak...aku pon dah tak sabo2 nak push baby..sampaila akunya bawah tu terkoyak..walaupon dr gitau aku hanya koyak sket di bawah..tapi, dpt aku rasakan dr jahit sampai 3 tpt berkali..dah buh bius pon..aku masih sakit lagi...terasa sakit bila dr menjahitnya..itu lom lagi..perut aku terasa sakit gila..bila sebenar2nya ada darah beku dalam perut aku...oleh kerana isu darah beku nila..nurses terpaksa seluk bawah aku tu 2-3 kali...sakitla jugak rasanya..siap, kene paksa kencing guna tiub...mmg sungguh2 nasib aku tak baik melahirkan my 2 heros di Mesia..gila2 punya treatment...sampai terasa mcm ayam plak aku dibuatnya...itu lom lagi..nurse dok massage2 perut aku sbb nak kuarkan darah beku..mmg sakit gila u tawww! dek kerana problem darah beku ni jugakla aku discharge fr labour room kul 3 pagi..so, bygkanla manalaaa aku dan my honey tak exhausted gila and cepat2 carik makanan..mmg lapar gile and aku kira mcm hard work jugala beranak kali ni..

Beranak kali ni jugak..aku rasa badan aku mcm sakit2..mebe, sbb aku meneran dgn cara yg tak betul...natijahnya tulang belakang aku sakit and rusuk aku jugak sakit..pundi kencing aku pon sakit bila ianya full..sampai my honey nak kene tolong bangunkan aku kalu nak ke toilet..

No comments: