Monday, September 06, 2010

Jumpa Gynae&Dentist..

Kalu smlm aku bz repair/ servis camera..ari ni aku telah beranjak ke agenda yg seterusnya..

1) nak print soalan utk PhD Viva
2) nak look back my draft journal
3) nak kemaskini form cuti bebudak opis
4) nak kene buat surat salary adjustment bebudak opis
5) nak singgah ke Serenity Spa
6) nak jumpa Gynae
7) nak jumpa dentist

Jam dah menunjukkan hampir kul 1 tghari..baru dapat settle hal no. 5&6. Aku dah siap2 beli voucher utk treatment after melahirkan..cost me abt rm520..tapi, aku rasa oklah sbb pelbagai step yg dia offer..herbal steam, massage, lulur and mandi susu. Aku tak amik terus 10x treatment as what the staff has suggested to me..mau menggigil mak nak bayar terus sampai 1.3k sekali rap..yg mana..aku sendiri pon tak pasti sejauh mana komitmen yg dapat aku berikan pada kali ini..

Dan jugak jumpa Gynae..Gynae cakap..aku just menunggu hari..she estimated my baby dah dlm 3.5kgs..berat aku plak dah naik dr 70.9 ke 80.8kgs..ini sume gara2 makan byk kek coklat, cheese cake dan jugak biskut coklat...Ni ari pon..aku ingat nak rekemen my honey makan jek kat Pizza or KFC...andai kata aku melahirkan on time..on 18th..or 19th..maksudnya ade lagi possibility aku nak naik berat sampai 83kgs! Kalu boleh...mcm dah tak larat nak postdate..so, my gynae mmg suggest aku masuk je labour room kalu by 17th masih tak melahirkan lagi...

My plan ke dentist kali ni..bukan utk diri aku..tapi, just for my elder kids..sbb aku ngk..gigi Harris tu dah mcm lain macam..better, aku do something and cabut..dr bila dah besar nanti senget2 jadik satu mcm....aku jugak ade plan tuk bawak Milan sekali..lagi elok bawak dorang kuar..berbanding let them stay at home dan let the bibik babab anak aku laks nanti...

No comments: