Sunday, September 26, 2010

My Baby Day-8..My weight-72kgs..

Today my baby is abt 8 days old..tali pusatnya dah tertanggal..bibik siap basi2 tanya..kalu2 di Mesia ade buat bubur merah sempena baby tanggal pusat..aku jawap...kalu ikutkan budaya di sini mmg ade..cume, aku je mama moden and koboi..takdela nak buat ape2..kalu ikutkan aku yg moden ni..nak je aku sunatkan sume anak2 lelaki aku dr kecik or baby lagi..tp, my honey plak tak setuju..katanya, let the boys tahu maksud sunat tu sbg dorang dah mulai nak sampai baligh..he..he..he..

My baby nampaknya dah mulai settle today..badan aku pon da sedikit recover..walaupon kkdg aku pening2..yg bestnya..ari ni..dapat aku merilekskan diri..tido sekejap di waktu siang..my baby plak nampaknya dah mulai bangun siang dan tak mcm hari2 sblmnya..tido sampai jam 4 petang..yg aku pasan my baby bangun kul 2 petang dan menyusu agak lama..dan sesudah aku makan dinner..dia akan bangun semula...nak menyusu..susu aku semakin hari semakin menjadi..kalu semalam aku pump dapat hasil almost 23 oz..hari ni sampai ke dawn..aku dapat mengepam susu sampai 20 oz..kalu ikutkan hati aku mmgla takut2 jugak ngk berat aku yg baru turun ke 72-73kg..dan aku harap...dgn strategi skrg..aku dapat susut ke 60kg dlm masa 2 bulan..aku pon pasan yg badan aku nampak dah susut sket termasuk bahagian perut..kalu sblm2 ni perut aku mcm busung...tapi, lepas hari ke-8..perut aku nampak sedikit ok..mebe sbb...aku pon rajin sapu limau dan kapur dan berbengkung...pada aku...no halla nak pakai bengkung sewaktu pantang...kalu bule mmg aku nak amalkan berbengkung 60 hari..memandangkan...lepas 60 hari..mebe aku dah kene pi opis..

Hari ni jugak..aku berani2 minum air rozelle dan air mata kucing dr peti sejuk. effect air mata kucing mmg sgt2 bagus..walau hanya minum se-mug..susu aku dah mcm membuak2..cume..ade rase sejuk sket...tapi, kurang2 perut aku takdela mcm rasa terhiris2 or berangin sprt smlm..ari ni jugak..aku perasan..yg aku da naik nak termuntah dok mkn apa2 sayuran atau lauk yg dicampur ngan kunyit..aku pon mcm dah tak lalu nak minum air kunyit campur asam jawa lagi..mebe jugak, sbb asam jawa tu pon masam..buatkan perut aku pedih..so, pasni aku ingat nak tukar strategi..nak rebus air kurma atau pon air pegaga utk buat minum...

No comments: