Saturday, September 25, 2010

Baby Day-7

Hari ni aku nak report citer Baby Day-7 yg sepatutnya aku tulis dlm blog smlm. Terbangun awal di pagi ini dlm kul 5.00pg..terus kejutkan bibik bangun dan pesan siap2 sume list2 yg aku nak..

nak minta bibik buatkan air kunyit n halia n asam jawa rebus
nak minta bibik isikan air panas dlm thermos
nak minta bibik bawakkan breast pump aku yg da siap distrelise
nak minta bibik siap2 hiris byk2 halia and kunyit

elok je aku siap2 pesan kat bibik..perut aku plak sakit...terpaksala visit ke toilet..dan sebaik selesai misi aku di toilet...baru aku pasan..lenguh2 di lengan aku smlm dah hilang..mcm heran pon ade gak..ke berkat aku dok urut2 lengan aku..maka rasa sengal2 tu ilang? cume yg aku perasan, lenguh2 kat peha aku masih tak hilang lagi..tukang urut kata..badan aku ni serba-serbi keras..mebela, sbb byk sgt selulit..terlolong2 gak aku permulaannya diurut si tukang urut. yg aku pasan..smlm, aku mcm org masuk angin...sbbnya?? aku dok keluar pi check up my baby kat KPJ sorang2..terasa mcm ade lendir or urat tegang di leher. kepala pon berdenyut2. lengan pon lenguh2, perut pon sakit..darah beku pon kuar berketul2..x sure jugakla kalu2 aku minum mineral n soya n air longan sejuk. but then, balik umah..for dinner..aku bail out semula ngan minur air kunyit+halia+asam jawa panas. aku minum gak air milo panas. rasa nyesal pon ye gak kuar pi check up bb smlm...nak2 bila ngk doktor cume check up gitu2 je anak aku...lagila mood aku kat sepital jadi tak baik..bila tiba2 my baby membuang..dan aku plak dan bingung nak minta tolong org utk tgk2kan carseat anak aku while aku tolak my baby with his stroller pi tukar diapers..kalu ikutkan sblm2 ni mmg ade plan nak beli Quinny Zapp..tapi, pk punya pk..mcm tak berbaloi pon ade..sbb, tak sure pasni aku akan preggy lagi atau pon tidak..paling2 pon..mebe, akan ade lagi sorang..itu pon belum stkt pasti..

Smlm jugak..aku jumpa sorang akak ni di sepital..punyala slim..dok dukung anak 3 bulan..ku sangka...isteri org beranak dua..rupa2nya isteri org beranak 5..tapi, sungguh2la aku ngk akak tu orgnya awet muda!

Dan aku jugak pasan fr my this morning obersvation..yg my baby ni suka tido siang manjang..dan berjaga di tgh malam or awal pagi..mcm kul 12 tgh malam...1.30 pagi..3.30 pagi..4.30 pagi..and now...5.30 pagi..padanla siang tu bukan main syok tido..sbbnya, malam dok asik terjaga..syukur jugak, aku tau camne nak breastfeed susu sambil baring..kalu tak..mau berpinar lagi kepala aku..dan alhamdulillah jugak..my honey sanggup jugak menolong tukarkan diapers di tengah2 malam..kalu tak...lagilaaaa aku mcm org tak larat..dr smlm jugak aku perasan pusat my baby dah nak tertanggal..rasa mcm geram gak nak tunggu pusat tu tertanggal terus..dan harapannya by today dia akan terus tertanggal...dan sekali lagi harapan aku..harap2nya, my baby tak mudah masuk angin...once pusat dia dah mula tertanggal...

Oh ya..doktor ade bagitau gak yg badan my baby tu merah sbb potong tali pusat tak betul..makanya, darah dari plasenta masuk ke dlm body my baby.yg dipanggil sympton pinktorial...dr konfemkan yg anak aku takdek kene sakit kuning..but, if sakit kuning happen within 2 weeks...dia suggest utk aku bawak jumpa dia semula..

No comments: