Tuesday, September 28, 2010

My Baby Day-10..dan aku yg tak lalu makan...

Today..my baby sudah pon berusia 10 hari..perkembangan hari ini..my baby dah mulai berjaga siang...dan alhamdulillah jugak, aku dah mulai pandai adjust masa..yg mana..bila my baby tido..aku pon akan curi2 masa utk tido...

Pantang kali ni..rajin jugak aku bangkit dan mandi awal..besa dlm kul 8.30 pagi dah siap2 mandi..dan skrg..aku pon dah pass over some of the work load for bibik to buat..like to lap2kan baby di pagi hari dan jugak sama2 mandikan my baby sbb aku tak larat nak menjongkok atau melutut lama2...dan lagi..i was thinking..menunggu bila aku betul2 dah recover..only then..aku akan take over to mandikan my baby...i guess ladies in confinement..mesti banyak2 rest..in fact, petang tadi..aku ngk bibik dah mulai confident sket memandikan my baby...tapi, of coursele mandikan my baby wif my presencekan..as what had been adviced my honey to me..only let bibik to mandikan my baby..kalu aku ade...aku rasa..bibik aku ni lebih minat ngan jaga bebudak kecik...below 2 years old yg tak melawan cakap..berbanding bebudak besar...dan aku pon...takdela nak strict2 sgt atau marah2 ngan cik bibik lately...aku rasa..bibik pon dah mulai adapt ngan aku...walaupon punya majikan mensus..tapi, aku tetap seorang majikan yg baik ati..i always remind her..to makan or isi perut dulu before continue to another work...dan..sejak pantang gak..mmg bibik makan siap2 sblm jam 9 malam..sblm naik ke tingkat atas buat keje2 menggosok..lunch plak usually before 2.30 pm..sebenarnya aku tak kisah pon dia nak lunch kul bape yg dia suka..asal dah lepas makan..kene tau buat keje...dan jgn plak dia tertido lupa akan keje2 dia...aku pon dah buat plan..if she is still maintain OK dan buat aku tak marah2 di waktu pantang ni...Insya-allah..aku nak kasik dia sagu hati RM50 per mth spjg pantang 44 hari or 60 hari...hari ni jugak..my honey ade masakkan aku sup ikan haruan..yg malangnya aku tak bule nak telan...rasanya sungguh2 pelik sampai aku tak bule nak telan..aku agak..aku allergik ngan bwg merah...for dinner plak..bibik mskkan aku sup ayam campur lobak putih dan tempe goreng..xdela sedap sgt..masin adela..tp. masih bule diimprovekan lg..

Masuk hari ke-10 aku berpantang..dgn weirdnya..aku langsung hilang selera makan...rasa mcm..nak muntah bila mulut ni diisi dgn makanan...yg peliknya..hari ni jugak..perut aku rasa lain mcm...in fact, waktu aku mandi petang..aku found out...yg pad aku penuh dgn darah dan bila aku tgh nak bersih2kan my "v****a"..aku rasa sprt ade ketulan darah keluar lagi..naik pitam bila aku ngk ketulan darah tu keluar...mmmm..bagus jugak aku tak jadik doktor perubatan..kalu tak..apela akan jadik kat patient aku....cukuplah jadik doktor falsafah...walaupon..aku tak pernah bermimpi pon nak amik PhD dlm hidup aku...sebenar2nya aku sgt2 risau ngan system badan aku skrg...bila melihat byk ketulan darah keluar..patutla perut aku membesar smcm...rupa2nya ade perkara yg tak settle dlm perut aku ni gamaknya..dlm masa yg sama aku sedih..what will happen..kalu isu darah beku ni tak settle..will i leave my honey and 4 kids selama2nya?? dan paling kesian..surela ngan my baby...baru sgt2 dlm pantang..tapi, dah mulai tak kenal ibunya...dan aku dapat jugak rasakan pada hari ini..sprt sesuatu yg senak di perut aku...and its like something stuck to pass through fr my vagina...mcm..mebe darah beku yg diameter lebih besar dr akunye mulut vagina..menyebabkan darah beku stuck dan tak dapat keluar...owh..this is so horror story yg mana aku sendiri tak pernah lalui...for sure..aku tak nakla because of this matter...aku sampai kene admitted semula ke hospital..have my stiches open..and my vagina being dikorek2 like after i had my baby...simply because dorang nak kuarkan darah beku aku...huhuhuhuh

No comments: