Thursday, September 23, 2010

My baby-5 yrs old and my weight progress-74kgs

Hari ni merupakan hari ke-5 aku berpantang. Baby nampak a bit settle. cume kkdg dia marah2 mebe sbb breast aku tersumbat..so, tak banyak susu yg dapat disedut. dia dok ngempeng sampai aku naik letih. last2 aku give up dan buatkan dia susu tepung dlm 2 oz..dan finally dia dapat tido sampai ke pagi.

Pagi tadi my baby bangun dlm kul 9.10 pg. Sempat tunjuk kat bibik cara mengelap baby..Haiii..mmg slow n steady sungguh bibik aku sorang ni...

Sejak aku pantang..bibik kene tido dan gosok baju kat tingkat atas. dan sejak aku berpantang gak..aku dah jarang ngk bibik tido lewat sampai 12.30 malam..besa dlm 11.00 or 11.30 dia dah zasss tidooo..so, aku dapat merasakan yg takde yg silap dlm aku memberikan beban keje pada dia..sbb, by right dia leh settlekan dlm time frame yg sepatutnya..aku rasa, bibik tido lambat sampai melalut2 ke pukul 1 pagi..sbb, siang da curi tulang...dok layan Sinetron, mungkin?? atas sbb tu jugak, aku da siap2 cabut ariel tv..tak kirala atas apa alasa my honey nak rasa kasihan...atau seumpamanya..sbb, aku dah tak larat sbb asik dipersalahkan oleh org..konon2nya..mcmla kat umah aku ni byk naw kejenyaa...sampai tak sempat bibik nak makan...nak tido...walhal, bibik yg sebenarnya keje slow mcm kura2. kakak aku pon dah mulai perasan. manakan dia tak perasan..kakak aku da siap2 goreng fries..minah sorang ni lak tak habis cuci pinggan..herankan??

No comments: