Monday, September 27, 2010

My Baby Day-9...My weight-71kgs

Hari ni bb dah berumur 9 hari..Berat aku dah susut ke 71kgs..Kira oklah kalu nak banding ngan 82-83kgs sblm2 ni..mmg rasa sungguh berat dan susah nak bawak badan...yet, walau dgn berat 71kgs..aku masih nampak gemuk dan berisi..nak kurus memerlukan displin dan kesabaran...ntah kenapa jugak..bila aku borak2 ngan kengkawan and also my cousins abt my concern yg telah gemuk gedabak ni..dgn confidentnya dorang kata..

"no worriesla dear...ko mesti leh kurus punya..aku taw sgt2la tu.."

Mebe dorang cakap gini..sbb dorang pon tau...yg aku sblm ni pernah berjaya menguruskan badan waktu dlm pantang slps melahirkan Daniel..fr 78kgs ke 59kgs..dan seterusnya dlm masa 6 bulan lepas melahirkan aku dah get back to my original weight which is 52-53kgs! kalu ikutkan 52-53kgs takdela kurus mana...tapi, okla kalu nak banding ngan 78kgs!

Stkt hari ni aku dah pump susu aku sbyk 2 kali...1st session aku dapat dlm 9 oz..dan 2nd session dalam 8 oz...hari ni..aku tak minum pon air longan..tukang urut tak rekemen..sbb katanya air tu sejuk dan berangin...aku pon setuju ngan pendapat tukang urut...aku pasan jugak..yg breast aku mulai leaking..yg mana aku tak expect ianya akan berlaku..sbb, pd hari breast aku bengkak takde plak...sampai jadik mcm ini...tapi, sprt yg aku sangkakan...kebocoran tersebut tidakla sekronik mana...

Hari ni gak..tukang urut datang utk mengurut dan tungku aku..ntah kenapa aku rasa..dah masuk kali ke-4 dia urut..aku rasa mcm takde feel plak..adekah bermaksud aku perlu berubah kepada tukang urut yg lain?? mebe jugakla...badan aku yg gedabak ni mmg elok di urut selalu2..supaya perjalanan drh aku ni lancar dan lemak2 tu mudah pecah..hopefully within 10-20 days aku leh susut lagi ke 60kgs...and of courseleee walaupon aku dah habis pantang..aku akan still on jaga makan and also pi berurut and also SPA..bukanke aku dah book 4 kali session SPA kat bawah opis aku tu..ntah kenapa jugak...bila dlm pantang ni...aku suka badan aku dilanyak2 or diuli2 oleh tukang urut..yelah, kita dlm pantangkan badan sakit..sbb tu gakla, lagi sedap..kalu dapat dimassage2 selalu...pantang kali ni gak..aku terpanggil nak pakai parem and pilis..parem ni mmgle leceh...tapi, kesannya lepas kita pakai..alamak...badan pon nampak bersih dan halus and mulus...selain dr bertujuan menghangatkan badan...alang2 berpantang..dan elok plak ngan badan aku yg gemuk ni..biarla aku berpantang betul2...kkdg tu funny gak..bila anak nak masuk 4..barule tau berpantang segala...

Dan aku pasan pada hari ni..bb tido dgn agak nyenyak di malam hari..dan asik terbangun2 di siang ari...dalam kul 2 gitu dia tertido...sampaila skrg ni..tak bangun2...mungkin jugak dia tak dapat tido..sbb dok kat bawah tu panas and also...bibik tak cebukkan pon dia..walaupon bb berak..as usual...bibik aku tu mana ade sense bab2 bau ni...byk masa..kita yg gitau dia yg si daniel tu berak...atau dia pura2 buat tatau yg bebudak tu berak sbb malas nak cebuk?? bb pon dah mulai byk menyusu..mebe, sbb dia pon nak membesar cepat...susu aku 6 oz..yg aku budget bule habis dlm 3 hari..telah habis diminum dr kul 9.30 pagi ke 12 tghari...

Menu aku hari ini..adalah ikan haruan halia..dan aku jugak perasan rasa mcm nak munta bila makan berasaskan serai segala...mebe, esok aku akan cuba resepi lain...masak sup ikan haruan+halia+lada hitam dan garam shj...harap2nya menjadi..dan tak meloyakan tekak aku...sejak dua menjak ni..mmg aku sgt2 ilang selera...heran jugakkan kenapa jadi begitu?? perut aku lak terasa pedih...mebe, sbb aku makan sket sgt...atau mungkin sbb sup yg dimasak tu masam...atau mungkin sbb aku pon dah alah nak minum air rebusan kunyit+halia+garam..aku harap pasni bulela menry ikan bakar..makan dgn jangan bening ikan bilis di campur ngan sawi dan jugak tempe...

Haru gak...kejap lagi aku da nak masuk dlm 10 hari pantang..yg mana aku janji to response back to his e-mail..sedangkan kepala aku ni masih berpinau2..menyampah betul sbb kene buat keje while tgh berpantang...nak study pasal equation itu dan ini segala...just harap everything will go smoothly....dan aku harap aku akan success dlm bulan 12 nanti...Insya-Allah!

No comments: