Thursday, September 23, 2010

Baby-6 days old

Hari ni my baby dah berusia 6 days old..He seems to settle down. Mebe jugak sbb susu aku pon dah flow continuosly..cume tak byk mana mcm waktu aku berpantang melahirkan Daniel. Baby cume bangun dlm kul 4.30 pagi..In between that ade jugak dia terbangun2 nak susu...tapi, tidakla mcm hari2 yg sblmnya...yg mana dia marah bila aku susukan dia..

Hari ni jugak tukang urut tak jadik datang sbb katanya ade sedara dia meninggal di Keramat...so, dapatla aku berbengkung di awal pagi..itupon takdela awal mana sbb aku bangun pon dah lambat dlm kul 9.15 pagi..terus-terang mmg aku sgt2 pening kepala..sbb, malam tadi aku tido lambat dekat2 1 pagi...dan kendiannya berjaga semula pukul 4.30 pagi...mmg aku ingat nak pakai pilis..kot2 bule ilang terus sakit kepala ni..

Hari ni jugak, aku timbang..berat aku dah susut ke 73kgs..at least better dr 82-83kgs during my last stage of pregnancy...aku berharap..aku akan bule terus susut at least 60kgs by the time aku habis pantang 44 ari..meantime, aku try jugak pump susu walaupon tak byk yg kuar...hanya dlm abt 12 oz sehari..Sejak aku berpantang..ntah kenapa..aku tak berapa lalu nak makan..mebe jugak..sbb ade petanda aku should precaution dr makan air tgn bibik sampai kenyang...mmg sejak aku berpantang...aku jarang nak makan sampai kenyang...ntah..aku just lost my appetite..dlm pada masa yg sama..aku mcm teringin nak minum air yg sejuk2..mcm air gas berais...wahhhh...alangkah sedapnya...ade jugak aku curi2 minum air vitagen dlm peti sejuk..rasa, alahaiiii betapa nikmatnya dunia...kalu aku dapat sip sket air gas pon jadikla..cume, takat ni aku belum berani mencuba..aku tak kisah org nak kondem ngan cara aku berpantang...coz, as for me..berani buat..berani tanggung..and one more thing...kalu takat sip 1-2 kali air gas..takdela aku rasa bule memudaratkan baby or diri aku sendiri...org kata..ala2 merasa...ade jugak, aku rasa secoet..cheese cake yg aku buat...pon bagi aku..takdela sampai bule memudaratkan..sbbnya, aku takdela melantak sampai 1 slice sampai bule menyebabkan aku gemuk gedabak...cumenya, yg aku pasan..mmg aku tak bule sembarang makan..should eat fresh food..kalu idak..jadila tragedi..baby kembung perut dan berjaga malam..it happened bila aku membaham even tak sampai 1/4 pon cheese burger Mc D and also kentang goreng for 2 days slps aku melahirkan baby..perut aku lak..terasa mcm sebu..sprt sesuatu yg tak settle..hinggala..aku menelan jamu nona roguy walaupon hanya sebiji..dan aku asik dok membuang air besar beberapa kali...lepas dr tu..aku pon nampak da settle..baby pon sama nampak da settle juga...

Dan few days lepas aku melahirkan..my sv da mula antar email yg aku tunggu2..dr sblm aku melahirkan..dan baru ari ni gak..aku terus-terang kat sv aku..yg aku akan reply back to his e-mail...4 days from now..bermaksud...dlm 10 hari aku berpantang...kalu ikutkan..aku mmg nyampah gile nak buat keje dlm pantang2..yelah, kepala pon dah berpusing..tangan pon kkdg dah ketar2...lagi nak kene pk keje..tapi, nak buek camno..lambat sgt org tua tu nak reply...aku taula..yg kat UK tu sume tu bole..takde istilah2 pantang...baru lepas beranak...dah bule terus drive kete...tapi, sorrila..itu bukan aku nak pi drive kete..sbb, sblm2 ni aku da pernah drive kete sendiri pi buat check up anak masa kat overc...bahananya..aku lak masuk angin...dok sakit2 badan...

No comments: