Monday, March 22, 2010

Tak cukup masa..

Kkdg rasa mcm tak cukup masa..Kalu sblm2 ni elok2 mcm excited nak panggil sume org to attend my kids birthday party. Kali ni, nampaknya, aku terpaksa be selective sbb kalu tak mmg langsung aku takkan menang tangan...sementelah lagi ngan keadaan bibik aku yg mcm slow motion..buat masa ni, mmg byk keje2 dapur dan juga keje2 umah aku masih kene get involved. Kalu idak..biasa sgt2 aku terkena..lain yg aku suruh, lain plak yg bibik aku buat...

Bab2 makanan, mmg aku tak berapa keen for bibik to handle. Sbb, ntahla..hatta umur dia dah 39...still adakalanya goreng ayam and keropok boleh jadi sedikit hangus. Kekdahnya mcm tak berapa lalu nak dimakan. Tambah2 lagi ade plak kesangsian spesies ni boleh memandremkan org...semakin kami suami isteri seboleh mungkin utk mengelak dr memakan makanan pembantu kami melainkan kalu dah darurat sgt! Dan sejak akhir2 ni jugak, bibik asik tak paham instruction. Lain yg aku suruh, lain plak dibuatnya. Dah byk kali, kesalah pahamannya itu telah membuatkan our in house schedule lari. Skrg ni bukan aku saje yg kkdg naik angin dgn bibik..Tetapi, termasuk jugak my honey. Agaknya 4 hari 3 malam ditinggalkan oleh majikan, rindu sgt kot bibik nak dgr suara aku marah2 dgn dia. Gasakla ko bibik...Dah ko tu lembap sgt. Hanya org yg punya kesabaran tahap tinggi je bule telan kelembapan bibik dorang dgn tak marah2. Nak2 bila dapat bibik yg kaki kelentong dan putar-belit! Dah synonym sgtla aku laki bini ngan peel bibik aku nan sorang. Smlm pi umah mentua pon, aku ngk my mil aku pon dah sama brutal naik sore kat bibik dia sama gak mcm aku anak menantu dia.

Gamaknya, aku ade bibik dlm rumah ni lebih kepada utk ada org yg bule kemas2 rumah. Or at least kopek2 bawangke. Bila sebut kopek bawang ni..my honey plak seboleh mungkin nak aku yg menyediakan bahan2 makanan from A-Z utk dia. Kiranya mcm, no at all bibik should involve dlm penyediaan makanan dia. Huhuhuhu...Makanya, dgn itu, aku cume masak yg simple2. Sometimes, nasi goreng or kari kurma or soup with telur dadar and also vegetables kalu berkesempatan. Mana taknya, dgn keadaan yg skrg sudah berbadan dua..dan sibuk menguruskan anak2 sekolah dan hospitility termasuk keje2 my honey...aku merasakan mcm tak cukup masa...Phewwww...Ni pon aku baru listkan kerja2 yg aku patut laksanakan sblm ujung bulan. Mcm takde noktah plak keje2 aku nih!

Hari ni..baru je sempat nak browsing KWSP&SOCSO registration for the co. Kendian, nak kene explore plak software account UBS and also have to do some update with regards to our ISO documentation. Benda2 tidious kekdahnya yg nak kene dilihat satu2. Mmg nak kene cepat bergerak disamping nak memikirkan menu apa yg nak dihidangkan pada tetamu utk weekend nanti. Nak kemas umah, nak cuci carpet yg berkeping2 tuh, nak pi antar anak cucuk MMR, nak readykan brg2 sekolah Harris, nak memk..bila nak pi pasar nak pi beli ayam berkg2...shopping another groceries for the majlis lagi...

Berbalik kpd story mengexplore account software ni..mmgla pada aku sprt something new dlm hidup aku. But aku enjoy to do new things. Sekurang2nya ia tidakla berat mcm nak kene memahamkan software engineering design. Pada aku, mebela software engineering design tu tak begitu susah nak difahami..cume, kita kene ada foundation dan juga logik thinking to run or to interpret the simulation yg mana tak sume org mampu lakukan. Infact, ade org ketakutan bila aje mendengar perkataan software atau pon program dan langsung menggigil atau give up kalu bule langsung tak mo buat. Hopefully, I will succes in my exploration eventhough account is not my background but at least I can learn dan ianya jugak bole difikir menggunakan logik akal.

No comments: