Friday, March 05, 2010

Membeli..membeli..membeli..

Kalu ngk tajuk kat atas...hmmmm, mcm banyakla duit asik nak membeli...tapi, sebenarnya atas apa jua alasan kene membeli gak...sbbnya...baju anak2 sume dah kecik dan senteng...dok ricky2 ntah bila sales kat KLCC nak mula...bulela propose kat my hubby utk ke sana...Jeans GAP yg aku belikan utk Milan..nampak berbaloi sungguh dibeli...sbbnya, almost everyday dia pakai...biarla mahal sket...tapi, kalu ari2 dipakai...istilahnya mcm menang membeli juga..hanya sepasang je yg aku belikan utk Milan...sbb, dok nak nunggu sale betul2 tiba..

Dan sejak dua menjak ni..mcm nak propose kat hubby..sbb mcm dah tak larat nak tidur beramai2 atas katil ngan budak kecik 3 org kat bilik kitaorg...Kalu ikutkan bebudak ni mmg akan tido bilik dorang sendiri..Tapi, kebiasaannya juga dorang akan bangun dan sleep walk dalam kul 3-5 pagi masuk ke bilik kami..Maka, bersempit2anla kami sume..sampai my honey pon tak larat sbb adakalanya terkene sepak ngan si Milan...

Si baby plak sejak akhir2 ni asik je bangun2 dan minum susu aku mcm tak puas..sampai sakit nipple aku dibuatnya...Kkdg kene gigit n tarik ngan dia..Yg palik lawak..kalu si abg dan kakaknya dulu suke gentel niple atau pegang perut sambil mennyusu, si my baby plak suka main2 ngan ketiak aku...Dan pagi tadi gak, aku wat trial...acukan dia botol tommie tippie yg berisi air...bukan main byk dia minum sampai habis hampir 1/2 botol...Mmg kesimpulannya, nampak sgtla my baby haus..Agaknya dia dok nangis sambil menyusu..mebe susu yg dia sedut tu tak byk kuar..menyebabkan dia rasa tak puas..dan mungkin juga posisi badan sambil menyusu tu juga memainkan peranan..sbb, bila aku mengereng nampak sgt dia tak puas..tapi, kalu aku menyusu sambil duduk..besa mmg my baby tak byk ragam...

Ok, berbalik kepada proposal nak membeli katil baru..Smmgnya, wajar kami beli...sbb, katil yg aku ade skrg tu tak sempurna..sbb ia adalah katil single yg dirapatkan menjadi satu..Jadi, andai kata, aku tak pasal fitted sheet yg betul..mmg dgn sendirinya akan terbelahla katil tersebut menjadi dua...My honey plak sokmo sibuk..Janji utk nak attachkan katil tu menjadi dua..sokmo tinggal janji..sampaila, dah setahun kami dok kat Mesia ni...dan aku plak pregnantkan di Mesia kedua kali...huh??? Panjang ke tak masanya tu??? So, mmg afdhal sgtla kami mencari katil yg proper kali ini..In fact aku dah kasik proposal kat my honey tuk beli satu atau dua lagi baby cot for my 2 last kids. One for my baby...and another for...erkkkk??? Sapo plak aku nak panggil si kecik dlm perut ni nanti??? Si kakak kkdg aku panggil adik..si Daniel mmg aku panggil Baby..si Fetous dlm peyut ni???? Owh..kalu pompuan...patutla kalu aku nak panggil dia "Angle" or "Darling"...Hahahah...Tak pernah2 plak aku terpk nak jadi mat salleh celup ni..dok panggil anak2 ngan panggilan manja gitu...sometimes, si kakak aku dok panggil dia "Princess"...si abg plak, aku panggil "Prince"...Dah ramai2 anak ni...dah mcm terpening plak nak bagi nama manja utk dorang...

Harapannya, proposal aku mendapat kelulusan..Maknanya yg perlu aku buat skrg ni adalah membuat survey the best matress utk dibuat tido..kerana cadangnya aku nak mengwakafkan 2 katil single yg sedia ada ini kepada anak2 aku...tra..la..la...sblm2 ni punyala si abg buat alasan..

"I like to sleep in your katil..It is very soft!"

Haaa...skrg cube aku kasik katil ni kat dorang...Agak2nya dorang masih nak sleep walk lagi tak??? To be found out later...

No comments: