Friday, March 12, 2010

Bulan membeli..

Bulan March aku kira merupakan bulan kami sekeluarga membeli. Byk betul pengeluaran yg perlu dispend. Mungkin juga sbb kami sekeluarga dah tak spend utk keselesaan keluarga.

Untung dapat tahu ade kawan nak bawa balik kontena fr UK. Cume harapannya, harap2nya jgnla kene kencing lagi. Dok beli2 brg...and then, finally brg yg dibeli tak sampai mcm yg terjadi sblm ni disebabkan salah komunikasi.

Rasa nak naik berang pon ada. Mana taknya baju maternity dan bedding set yg aku beli dr UK beberapa bulan lepas tak sampai2. Baju maternity tersebut mmg saje aku beli sbb waktu tu web di UK sdg sale.

Tapi, walaupon dah terkena...nampaknya aku masih tak serik2 lagi..tambahan plak bila ngk currency UK yg makin merundum yg mana aku rasakan sgt afdhal aku teruskan niat aku bershopping!

Mebe, kali ni aku agak confident kerana for this time mmg nak tumpang kontena kawan forum yg balik Mesia for good. Aku kira, yg sblm ni brg2 aku tak sampai..sbb, PIC tu pi dok letak brg2 kami masuk dlm kereta ntah sape2 dalam kontena utk dishipkan ke Mesia. Yg baghalnya si penghantar tak ada inisiatifla pulak nak letak nama aku atau my honey utk dihantarkan pula di dalam Mesia. Ntahla manusia2 ni..Harap nak duit, tapi responsibility mcm takde..Bila brg tak sampai..Org tu plak mcm blur2..Mungkin sbb dealing ngan org lelaki yg tak tarrel or perfectionist or organised mcm perempuan!

Dlm aku browse2 web bedding..sedikit2 budget aku dikurangkan..Membeli hanya mengikut keperluan dan kemampuan kekdahnya. Kalu bule tak mo spend yg terlalu mahal takut2 brg yg diship tak sampai.

For the baby cot plak, finally aku decide to buy a 2nd hand. Cume, kalu aku ngk reganya tak jauh beza mcm kat mesia..mebela bule saje beli yg baru di sini...Kesian kat my baby tido dlm travel cot. Mesti tak selesa..dgn keadaan hanya berlapikkan quilt cover. Panas pon mungkin juga. So, this time aku budget for 2nd hand cot bed including the matress min is 60pds and max is 250 pds. Budget 250 pds is for tip top cotbedla..made from oak with 400 spring matress yg mana aku masih contemplating patut atau tidak spend cotbed dgn rega sedemikian memandangkan aku dah nak tutup kilang.

Lain2 brg yg aku nak beli..mcm highchair, baby highchair, baby bath seat, playpen dan mebe safety gate for my kids. Excluding maternity clothes again for my everyday wear disebabkan body aku yg sgt pesat mengembang during my pregnancy time.

Selain sibuk menglistkan brg2 yg nak dibeli..Aku jugak tgh excited ngan plan percutian kami ke Pangkor pada Rabu akan datang ni..Hooray! Setelah setahun tak bercuti ke mana2...Akhirnya berpeluang jugak pi bercuti...

No comments: