Thursday, March 11, 2010

Harris 7th Besday

Happy Besday to you..
Happy Besday to you..
Happy Besday to Harris..
Happy Besday to you!


Tersipu2 si Harris bila aku nyanyikan dia lagu besday sebaik aku sampai di rumah dr menemankan my honey buat medical check up di hospital. Takat ni nampak takde tanda2 serius berkenaan kesihatan my honey..Cume, mebela dia sakit2 belakang dan tengkuk sbb stress kerja dan anak2. Mana taknya bebudak tu suka sgt nak sleep walk bila tiba pukul 3-5 pagi dan berhimpit2 dgn kita..aku sendiri pon sebenarnya tak selesa! Itu belum termasuk pening2 lalat disebabkan terpaksa terjaga2 dek kerana bebudak dok terbangun2 dan melalak di tengah2 malam..camnilah lumrah kehidupan ibu dan bapa yg mempunyai anak2...

Terasa sgt2 kelegaan sbb today is Harris last day exam. Yehaaa! Mommy can relax for a while! Kalu idak..hish! mcm mommy plak yg mcm nak masuk exam..while si Harris plak tetap dgn gaya coolnya..in fact jadual esok exam apa pon dia jarang nak ambil tahu...we just try our best..buat takat mana yg termampu..sprt yg sblm2nya mommy pon tak harap Harris to be the number 1 or score 100% for all subject..sbb kita pon paham dgn kemampuan anak kita dan lagi plak dia masih lagi darjah 1...

Dlm kete on our way to send Harris to school we had a simple chat..I was babbling to him about our bad peformance for this week. Asik je datang lewat. Kalu sblm2 ni by 12.30 mommy dah mesti bertolak dr rumah..but, this week mmg kami sokmo lambat dan kerana itu bibik telah menjadi mangsa utk temankan Harris masuk sampai ke tpt perhimpunan. Sambil2 tu dpt juga bawak my baby berjalan2. Pasti sgt my baby tu bosan sokmo memandang rope bibik dan dok most of the time staying at home tanpa byk kali melihat dunia luar...Saje aku bertanya pada si Harris who's fault agaknya yg menyebabkan this week as our bad week kerana kerap datang lewat..dan jawapan Harris is..mommy's fault yg dok suh dia wat exercise tak habis2..mesti si Harris bosan! Kalu ikutkan mommy pon sama bosan..asik kene bising2 kat Harris yg asik tangguh2 wat exercise dia kalu mommy takde kat rumah..nak harapkan bibik to monitor keje Harris mmgla payah..I would say, I just having my bibik althou she is caught stealing because of for the sake..for me to feel what I've paid before having her is well paid off and also at least I've got someone yg bule sental bilik air dan mop rumah aku hari2. Susah nak harapkan bibik yg bule multitask macam aku...Kkdg mcm terheran pon ade..hatta umur dah 39 tapi, mcm tak mahir menguruskan rumah tangga..takat jaga baby ajela yg aku nampak bule diharap sket..apa2pon aku berharap dia akan berubah kepada yg lebih positip walaupon kkdg mcm nak naik hangin jugak bila dia dok propose2 nak balik lepas setahun bekerja...Yg pastinya, no turning back once dia dah kata nak balik Indon...coz, aku amat2 skeptikal nak amik bibik yg dah balik Indon dan keje balik ngan kita...sbb silap2 hb ntah jampi apa plak dibawaknya...Mana taknya, kalu madu dia pon dia bule siap bawa gambar ke Mesia utk dijampi..inikan plak ngan kita yg mana kkdg ade marah2 dia sbb tak betul buat kerja...Bila hidup berkisar ngan alkisah bibik ni..sokmo aje bibik masuk dlm mimpi aku..sebenarnya kehadiran bibik ni mmg serba sedikit menganggu emosi aku...dan as usual aku hanya bercakap ngan bibik apa2 yg perlu.

Speaking abt Milan..dia mulai berminat nak mengenal huruf. aku kira perkembangan Milan mmg lebih cepat berbanding Harris dr certain aspect..mebe sbb Milan is a girl maka cepat sedikit matured di samping punya abg yg bule dijadikan role model. kkdg timbul kepuasan dlm diri bila dapat mendidik anak2 sendiri..

Same goes tu my baby..dia dah mula copy apa yg kita sebut like "apa, tek". Mmg sejak dua menjak ni dia sgt2 attach ngan aku dan sometimes in fact tak ditinggalkan dgn bibik. He enjoys every single moment when I am with him...mebe, dia pon dah tahu sooner he is going to have another rival yg mana aku tak bule nak berikan perhatian yg sepenuhnya pada dia..Still again, aku mulai rasa pity for him. But, at the same time tak bule nak cakap apa2..so, inilah masanya yg ade utk aku betul2 dapat spend time ngan my baby sebelum kelahiran my coming youngest child nanti..

No comments: